Fakulta multimediálních komunikací

Marketingová komunikace

Vzdělávací cíle

Cílem studia magisterského studijního programu Marketingová komunikace, je rozšíření a prohloubení znalostí a dovedností získaných v bakalářském stupni studia se zaměřením na osvojení si společenskovědních teoretických souvislostí, založených na soudobém stavu vědeckého poznání, včetně plného zvládnutí jejich aplikace a efektivního propojení znalostí z mnoha souvisejících oborů. Studium je zaměřeno na propojování vzdělávacích činností s výzkumem a dalšími tvůrčími činnostmi za účelem definovat a rozvíjet integrující směry výzkumných aktivit v oboru. Směřuje k získání znalostí metodologie pro vědeckou, analytickou a koncepční práci, k získání znalostí informačních technologií využitelných v oblasti marketingové komunikace, k pochopení metodiky kvalitativního a kvantitativního marketingového výzkumu a k jeho aplikaci v konkrétních úkolech. Důraz je kladen na schopnost samostatné práce studentů, na chápání oboru marketingové komunikace v jeho širších souvislostech, na osvojení si manažerských znalostí a kompetencí. V rámci výuky jsou akcentovány interkulturní vazby marketingové komunikace, globální problémy společnosti, ale i světových značek. U sttudentů v kombinované formě studia se předpokládá profesní vyzrálost, proto je možné zaměřit výuku ve vyšší míře na samostudium doporučené literatury a vytvořených studijních materiálů a využít kontaktní hodiny k odborné diskuzi s tutory.

Návaznost na další studijní programy

Studenti studijního programu Marketingová komunikace spolupracují na řadě projektů se studenty dalších studijních programů, které se realizují na Fakultě multimediálních komunikací. Konkrétně se jedná o studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby a Výtvarná umění. Obsahové zaměření těchto programů je provázáno hlavně v praktické rovině. Důležitou roli zde hrají velké fakultní projekty, jako je Zlin Design Week, Busfest, Culturea aj., organizované v rámci předmětu Komunikační agentura.

Požadavky na přijetí

Přijímací zkouška do navazujícího magisterského studijního programu Marketingová komunikace je jednokolová. Obsahem zkoušky do kombinované formy studia je písemný test znalostí základních pojmů z oblasti marketingové komunikace. K přijímacímu řízení požadováno doložení minimálně dvouleté praxe v oboru marketingové komunikace, čímž je zaručena odbornost jednotlivých uchazečů. Forma výuky je částečně zaměřena na přenos teoretických poznatků do konkrétní firemní praxe, proto je nutné, aby studenti rozuměli firemnímu prostředí a dokázali získané teoretické znalosti aplikovat do vlastního firemního prostředí. Studium nabízí rozšíření znalostí v mnoha dalších směrech.

Další informace o přijímacím řízení fakulty

Požadovaná zdravotní způsobilost

Ověření zdravotní způsobilosti uchazeče ke studiu uvedeného studijního programu se nepožaduje.

Profil absolventa

Student magisterského stupně studijního programu Marketingová komunikace prokazuje následující všeobecné znalosti, schopnosti a dovednosti: 1. umí jasně formulovat a vyjadřovat své myšlenky a názory v českém jazyce, je schopen vyjadřovat se přesně, kultivovaně v písemném i ústním projevu, umí argumentačně obhájit svůj názor a vystupovat na veřejnosti; 2. plně zvládá komunikační dovednosti v anglickém jazyce, a to jak v oblasti obecné, tak i odborné a využití těchto dovedností při samostatném jednání se zahraničními partnery či zákazníky i při studiu zahraniční odborné literatury; 3. je schopen samostatně a kriticky myslet, samostatně se rozhodovat, zvažovat důsledky svého rozhodnutí a nést za ně plnou odpovědnost; své rozhodnutí umí zdůvodnit přesvědčivými argumenty a jasně je dokáže prezentovat; 4. vedle schopnosti pracovat v týmu si osvojí vlastnosti nutné pro vedení týmu a pozitivní motivaci spolupracovníků; 5. dokáže si vytvořit hierarchii životních a profesionálních hodnot, která vede ke schopnosti projevovat se jako svobodná a zodpovědná osobnost s orientací na přijetí základních principů demokratické společnosti; 6. pochopení globálních souvislostí vývoje společnosti při současném chápání a respektování její kulturní rozrůzněnosti; 7. má schopnost soužití s ostatními lidmi, tolerance a ohleduplnosti k jiným lidem, jejich kulturám a hodnotám; 8. přijímá etický kodex profesionálního chování a vědomí vlastní odpovědnosti při jeho naplňování; 9. osvojuje si návyky pro trvalé rozvíjení svých profesionálních znalostí a dovedností formou celoživotního vzdělávání.

Předpoklad uplatnitelnosti

Absolventi mohou uplatnit své odborné znalosti při predikci vývoje spotřebitelského chování, prognóz a realizaci komunikace u společenských globálních témat. Fakulta pro tyto cíle vytváří předpoklady jak v oblasti získání obecných, tak i speciálních, odborných znalostí a dovedností a osvojení profesních a etických hodnot. Studium navazujícího magisterského studia vybaví absolventa takovými obecnými i profesními kompetencemi, aby byl připraven vykonávat řídicí funkce v komunikačních agenturách, odděleních marketingu a marketingové komunikace v podnikatelských organizacích, neziskových organizacích a ve veřejném sektoru, a to především jako specialista na jednotlivé oblasti marketingové komunikace a marketingové řízení, zejména na pracovních pozicích: - specialista v oblasti reklamy, public relations, direct marketingu, osobního prodeje a podpory prodeje, - marketingový manažer/manažerka ve firemním i veřejném sektoru, - podnikatel v oblasti marketingové komunikace, - tiskový mluvčí, - account director/manažer/manažerka, - výzkumný pracovník v oblasti marketingové komunikace, - analytik komunikace.

Studijní plány

Rok platnosti: 2023

Povinné předměty MK_KF

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
1ZSTeorie argumentaceZkouška4
1ZSZáklady etikyZápočet1
1ZSKvalitativní metody výzkumuKlasifikovaný zápočet4
1ZSMezinárodní marketingZkouška4
1ZSMetodologie vědyZápočet3
1ZSPočátky a vývoj komunikaceZkouška4
1ZSPsychologie v marketingové komunikaciZkouška4
1LSDiplomový projektZápočet2
1LSAplikovaná etika a morální managementKlasifikovaný zápočet3
1LSInterkulturní komunikaceZkouška4
1LSKreativita reklamyKlasifikovaný zápočet3
1LSKvantitativní metody výzkumuKlasifikovaný zápočet4
1LSMarketing služebZkouška4
1LSSpotřebitelské chováníZkouška4
2ZSDiplomový seminář 1Zápočet8
2ZSIntegrovaná marketingová komunikace v praxiKlasifikovaný zápočet4
2ZSMarketingové aplikaceZkouška5
2ZSSémiotika reklamyKlasifikovaný zápočet4
2ZSStrategické marketingové řízeníZkouška5
2ZSTrendy v marketingové komunikaciZkouška5
2LSDiplomový seminář 2Zápočet8
2LSDiplomová praxeZápočet10

Státní závěrečná zkouška

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
2LSTeorie a praxe marketingové komunikaceStátní závěrečná zkouška0

Povinně volitelné předměty

Student si z bloku volí minimálně 23 kreditů za magisterské studium

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
1ZSOdborná angličtina na úrovni B2Klasifikovaný zápočet2
1ZSEkonomieKlasifikovaný zápočet3
1ZSPolitický marketingKlasifikovaný zápočet3
1LSKulturní managementKlasifikovaný zápočet3
1LSDesign thinkingKlasifikovaný zápočet3
1LSDigitální reklamní systémyKlasifikovaný zápočet3
1LSFunkce a význam sociálních sítí v marketingové komunikaciKlasifikovaný zápočet3
1LSStrategické řízení značkyKlasifikovaný zápočet3
1LSUmění a médiaKlasifikovaný zápočet3
1LSUmění věda a reklamaZápočet2
2ZSGlobální aspekty v marketingové komunikaciKlasifikovaný zápočet3
2ZSŘízení lidských zdrojůKlasifikovaný zápočet3
LSHudba v v marketintgové komunikaciZápočet2
LSSpolečenská odpovědnost firemKlasifikovaný zápočet3