- Fakulta
- Fakulta aplikované informatiky
- Program
- Inženýrská informatika | N3902
- Název
- Učitelství informatiky pro střední školy | 7504T077
- Forma
- Prezenční
- Typ
- Navazující
- Jazyk
- Čeština
- Udělovaný titul
- Ing.
- Délka studia
- 2 roky
- Počet přijímaných
- 20
Anotace
Cílem studia studijního oboru Učitelství informatiky pro SŠ je připravit kvalifikované učitele pro výuku informatiky a příbuzných předmětů vyučovaných na základních a středních školách. Studenti si studiem uvedeného oboru prohlubují teoretické znalosti a dovednosti z oblasti informatiky (předměty tohoto typu tvoří cca 32% z celkového počtu předmětů studijního oboru) a především si osvojují klíčové dovednosti a vědomosti, nezbytné pro výuku informatiky na základních a středních školách (pedagogické, psychologické předměty, oborová didaktika a pedagogická praxe tvoří cca 68% z celkového počtu předmětů studijního oboru).
Požadavky na přijetí
Podmínky pro přijetí ke studiu jsou stanoveny Směrnicí děkana k přijímacímu řízení, která je každoročně vydávána na Fakultě aplikované informatiky (FAI). V této směrnici jsou konkretizovány požadavky pro přijetí v daném akademickém roce a je zveřejňována na úřední desce FAI. Základní podmínkou pro přijetí do magisterského studijního programu je úspěšné absolvování bakalářského stupně studia v příbuzném studijním programu.
Další informace o přijímacím řízení fakulty
Požadovaná zdravotní způsobilost
- u studentů s těžším zrakovým postižením - za předpokladu disponování vlastního spec. softwaru, s nímž může pracovat ve výuce - u studentů neslyšících za předpokladu přítomnosti tlumočníka do znakové řeči - centrum není schopno technicky zajistit - u studentů s postižením horních končetin - omezená dostupnost v případě postižení obou HK (četnost laboratorních cvičení) - u studentů se specifickými poruchami učení - s výjimkou dyskalkulie
Profil absolventa
Učitel informatiky bude připravován tak, aby dovedl kvalifikovaně vyučovat s využitím moderních odborných poznatků informatiku na základních a středních školách a současně aby dovedl působit na žáky také výchovně. Kromě toho by měl být připraven na své další vzdělávání (jehož základem bude sebevzdělávání, doplňované nabídkou organizovaných vzdělávacích aktivit jak v oblasti informatiky, tak také v oblasti její didaktiky a v psychologii a pedagogice).
Předpoklad uplatnitelnosti
Předpokládá se, že se absolvent uplatní především jako učitel informatiky na odborných středních školách.
Studijní plány
Rok platnosti: 2023povinné předměty
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Filosofie pro učitele informatiky | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Úvod do učitelské profese | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | ZS | Vývojová psychologie | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Provoz počítačových sítí | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Technologie www pro učitele informatiky | Klasifikovaný zápočet | 4 |
1 | ZS | Odborná angličtina I | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | ZS | Učení a vyučování 1 | Zkouška | 5 |
1 | ZS | Sociální a výchovné procesy | Zápočet | 2 |
1 | ZS | Pedagogická praxe 1 - průběžná | Zápočet | 2 |
1 | LS | Odborná angličtina II | Zkouška | 2 |
1 | LS | Učení a vyučování 2 | Zkouška | 4 |
1 | LS | Sociální a výchovné procesy | Zkouška | 4 |
1 | LS | Pedagogická praxe 2 - průběžná | Zápočet | 2 |
1 | LS | Multimédia | Zkouška | 4 |
1 | LS | Softwarová podpora výuky | Klasifikovaný zápočet | 4 |
1 | LS | Diagnostika žáka a třídy | Zkouška | 3 |
1 | LS | Pedagogicko-psychologické poradenství | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | LS | Algoritmizace a programování pro učitele | Zkouška | 5 |
2 | ZS | Školský management | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Didaktika informatiky | Zkouška | 6 |
2 | ZS | Pedagogická praxe 3 - souvislá | Zkouška | 8 |
2 | ZS | Bezpečnost informačních systémů | Zkouška | 4 |
2 | ZS | Laboratoř oboru | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Pedagogická evaluace | Klasifikovaný zápočet | 2 |
2 | ZS | Sociální komunikace | Klasifikovaný zápočet | 2 |
2 | ZS | Aplikační software pro učitele informatiky | Zkouška | 4 |
2 | LS | Akční výzkum učitele | Klasifikovaný zápočet | 2 |
2 | LS | Řešení výchovných situací | Klasifikovaný zápočet | 2 |
2 | LS | Základy první pomoci | Zápočet | 1 |
2 | LS | Diplomová práce | Zápočet | 23 |