Fakulta managementu a ekonomiky

Marketing management

Anotace

Záměr rozvoje magisterského studijního programu Management a marketing vychází ze tří úrovní, a to nadnárodní, kdy respektuje zásady a doporučení Boloňského procesu ve vztahu k dodržování podmínek Evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání (European Higher Education Area - EHEA) a východisek Strategického rámce evropské spolupráce ve vzdělávání a odborné přípravě (ET 2020), národní, kdy je v souladu s Dlouhodobým záměrem vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období 2016 - 2020 a Nařízení vlády č. 274/2016 Sb., ze dne 24. srpna 2016 o standardech pro akreditace ve vysokém školství, a místní, kdy podmínky rozvoje studijního programu odpovídají záměrům uvedených v Dlouhodobého záměru vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a další tvůrčí činnosti FaME UTB ve Zlíně pro roky 2016-2020.

Požadavky na přijetí

Ke studiu budou přijati a zapsáni podle § 48 Zákona všichni uchazeči, kteří si podali ve stanoveném termínu přihlášku ke studiu do magisterského studijního programu Fakulty managemu a ekonomiky řádně ukončili předchozí bakalářské studium a dostavili se k zápisu do studia.

Další informace o přijímacím řízení fakulty

Profil absolventa

Marketing management vybavuje absolventa souborem základních znalostí klíčových ekonomických předmětů a jejich vzájemných souvislostí. Porozumí managementu, marketingu, podnikovým činnostem, procesům, nástrojům a technologiím aplikovaným v oblasti marketingového řízení podniku. Bude umět definovat a analyzovat problémy z oblasti managementu a marketingu a navrhovat jejich základní směr řešení.

Předpoklad uplatnitelnosti

z pohledu specializace Marketing management se předpokládá následující uplatnění: a) pozice v oblasti soukromého sektoru, a to v profesích jako marketingový manažer, marketingový specialista, marketingový analytik, social media manažer, PR manažer, manažer nákupu či prodeje, product manažer, designér, brand manažer, marketingový konzultant, projektový manažer, HR manažer v průmyslových podnicích, obchodních firmách či finančních institucích v domácím prostředí, ale i zahraničí. b) Založení a rozvíjení vlastního podnikatelského subjektu a jeho řízení v jakémkoliv odvětví podnikatelského prostředí s akcentem na marketingové poradenství.

Studijní plány

Rok platnosti: 2024

Povinné předměty v češtině MM KS

K tomu, aby mohl student FaME pokračovat ve studiu ve druhém roce magisterského studijního programu (dále jen "MSP"), je nutno získat alespoň 65 % kreditů z povinných předmětů za první rok studia podle aktuálních studijních plánů pro dané studijní programy a specializace. Výše kreditů nutných pro postup do druhého roku studia MSP se zaokrouhluje na celé kredity dolů a je zveřejněna v Rozhodnutí děkana pro příslušný akademický rok.

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
1ZSMikroekonomie 2Zkouška5
1ZSAplikovaný marketingový výzkumZkouška4
1ZSDigitální MarketingKlasifikovaný zápočet3
1ZSManagement značkyZkouška4
1ZSStrategický managementZkouška4
1ZSManažerské účetnictví 2Zkouška5
1ZSŘízení procesů v organizacíchZkouška4
1ZSKvantitativní metody v rozhodováníZkouška5
1LSMakroekonomie 2Zkouška5
1LSMarketingové aplikaceZkouška4
1LSObchodní jednáníKlasifikovaný zápočet3
1LSManažerské informační systémyZkouška4
1LSRisk managementZkouška5
2ZSManažerská etikaKlasifikovaný zápočet3
2ZSMarketingová komunikaceZkouška4
2ZSMezinárodní marketingZkouška4
2ZSŘízení lidských zdrojů 2Zkouška3
2ZSSeminář k diplomové práciZápočet2
2ZSPrávo pro ekonomyZkouška4
2ZSEkonometrieKlasifikovaný zápočet4
2LSOdborná rozprava SZZ z předmětů: Ekonomie, Ekonomicko-matematické metody, Management, MarketingStátní závěrečná zkouška0
2LSPříprava diplomové práce a odborná diplomová praxeZápočet30

Povinné předměty v angličtině MM MM KS

V průběhu MSP musí student absolvovat minimálně jeden odborný předmět v AJ libovolně z nabídky povinných či povinně volitelných předmětů. Netýká se studentů, kteří vyjíždějí na studijní pobyt do zahraničí a absolvují tam předměty v anglickém jazyce. Seznam odborných předmětů, které lze studovat v anglickém jazyce, je uveden v excelovských studijních plánech na webu fakulty. Z této nabídky předmětů si student vybírá buď povinný či povinně volitelný předmět v českém jazyce a nebo v jazyce anglickém. Nelze studovat obě varianty (v ČJ a v AJ)

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
1LSMarketing ApplicationsZkouška4
2ZSBusiness EthicsKlasifikovaný zápočet3

Povinně volitelné předměty MM MM KS

Student si volí z nabídky povinně volitelných předmětů - skupina 1 předměty minimálně za 8 kredity. V průběhu MSP musí student absolvovat minimálně jeden odborný předmět v AJ libovolně z nabídky povinných či povinně volitelných předmětů. Netýká se studentů, kteří vyjíždějí na studijní pobyt do zahraničí a absolvují tam předměty v anglickém jazyce. Seznam odborných předmětů, které lze studovat v anglickém jazyce, je uveden v excelovských studijních plánech na webu fakulty. Z této nabídky předmětů si student vybírá buď povinný či povinně volitelný předmět v českém jazyce a nebo v jazyce anglickém. Nelze studovat obě varianty (v ČJ a v AJ).

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
1ZSKultura mluvené a psané komunikaceKlasifikovaný zápočet3
1ZSTvorba business modelůZkouška4
1LSConsumer BehaviourKlasifikovaný zápočet3
1LSHistorie podnikání firmy BaťaKlasifikovaný zápočet3
1LSZáklady projektového řízeníKlasifikovaný zápočet3
ZSBehaviorální ekonomieKlasifikovaný zápočet3
ZSDigitální ekonomikaZkouška3
ZSŘízení vztahů se zákazníkyKlasifikovaný zápočet3
LSOborové minimum grafického designuKlasifikovaný zápočet3

Povinný cizí jazyk

Student si volí z předmětů Business English a Wirstschaftdeutsch pouze jeden z nich podle svého jazykového zaměření

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
1LSBusiness EnglishKlasifikovaný zápočet3
1LSWirtschaftsdeutschKlasifikovaný zápočet3