Fakulta multimediálních komunikací

Digitální design

Anotace

Výuka je zaměřena na design digitálních médií, především tzv. UI, UX a interaction design -- navrhování uživatelských rozhraní, www.stránek a mobilních aplikací. Zabývá se však i multimédii, motion graphics a grafickým designem s využitím nejsoučasnějších technologií. Cílem výuky je vybavit student profesními znalostmi a všestrannými praktickými dovednostmi, nutnými pro posouzení v globální konkurenci. Absolventi jsou připraveni najít uplatnění v rámci vlastní praxe nebo v kreativním týmu studia či agentury.

Požadavky na přijetí

Podmínky pro přijetí stanoví Směrnice děkana k přijímacímu řízení, která je každoročně aktualizována a zveřejňována na úřední desce FMK - https://fmk.utb.cz/o-fakulte/uredni-deska/vnitrni-normy-a-predpisy/smernice-dekana/.

Další informace o přijímacím řízení fakulty

Profil absolventa

Studijní program Multimédia a design je zaměřen na tvůrčí a odborné znalosti i dovednosti specializací Grafický design, Průmyslový design, Produktový design, Tvorba prostoru, Design skla, Design oděvu, Design obuvi, Digitální design, Game Design a Reklamní fotografie. Magisterské studium umožňuje studentovi přistoupit k vlastní tvůrčí práci s hlubším pochopením a rozvinout při tvorbě praktickou odbornou znalost a tvořivost spolu se sebereflexí a osobitým viděním. Cílem studia je, aby studenti oboru získávali teoretická východiska jednotlivých etap odborně zaměřené práce, kterou si ověřují v praxi při realizaci náročnějších cvičení. Současné trendy v praxi směřují k multiplicitě, záměrem tedy je připravit profesně zdatné odborníky, kteří se orientují na komerční i uměleckou sféru nejen ve své profesi, ale i v hraničních oborech, přičemž jsou schopni odevzdávat výstupy jak individuální, tak výstupy, které jsou součástí týmové práce. Student je připraven během výukového procesu na veřejné prezentace a jako přirozený proces vnímá i pravidelné evaluování tvorby.

Předpoklad uplatnitelnosti

Absolvent je vybaven znalostmi, dovednostmi i kompetencemi, které mu umožní nalézt uplatnění jako samostatný tvůrce v oblasti užitého umění, dále v multimediálních agenturách, v reklamních a propagačních odděleních obchodních a výrobních organizací, v oblasti užité grafiky, v oblasti veletrhů a výstav, v oblasti designu obalů a výrobků, game designu, ve firemním sektoru zaměřeném na design obuvi a oděvu, či web designu, kostýmní návrhář pro film, divadlo. Absolvent je vybaven schopností spolupracovat v týmech a podílet se na procesech tvorby.

Studijní plány

Rok platnosti: 2023

Povinné předměty specializace DD

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
1ZSAteliér Digitální design 7Zkouška4
1ZSSoučasné tendence v digitálních médiích 1Klasifikovaný zápočet2
1ZSMultimediální prezentace 1Klasifikovaný zápočet2
1ZSWebové a mobilní aplikace 1Klasifikovaný zápočet2
1ZSWorkshopy DD 7Zápočet1
1ZSEnvironmentální trendy ve vizuálním umění 1Zápočet2
1LSAteliér Digitální design 8Zkouška4
1LSSoučasné tendence v digitálních médiích 2Zkouška3
1LSMultimediální prezentace 2Klasifikovaný zápočet2
1LSWebové a mobilní aplikace 2Klasifikovaný zápočet2
1LSWorkshopy DD 8Zápočet1
2ZSAteliér Digitální Design 9Zkouška4
2ZSSoučasné tendence v digitálních médiích 3Zkouška3
2ZSEnvironmentální trendy ve vizuálním umění 2Klasifikovaný zápočet2
2LSAteliér Digitální design 10Zkouška15

Společné povinné předměty MMD

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
1ZSOdborná angličtina 1Klasifikovaný zápočet2
1ZSSemestrální práce 7Zkouška5
1ZSEstetika 1Zkouška3
1ZSSoučasný světový designZkouška3
1ZSSoučasné tendence v umění 1Zkouška3
1LSOdborná angličtina 2, výtvarný designZkouška2
1LSSemestrální práce 8Zkouška5
1LSEstetika 2Zkouška3
1LSSoučasný český designZkouška3
1LSSoučasné tendence v umění 2Zkouška3
2ZSSemestrální práce 9Zkouška5
2ZSAutorské právoZkouška3
2ZSSeminář k diplomové práciZápočet1
2ZSFilosofieZkouška3
2LSDiplomový projektZkouška15

Státní závěrečná zkouška

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
2LSDějiny oboruStátní závěrečná zkouška0
2LSTeorie a technologie oboruStátní závěrečná zkouška0

Povinně volitelné předměty - 1. skupina

Student musí absolvovat alespoň jeden předmět

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
1ZSMultimedia 1Klasifikovaný zápočet2
1ZSCorporate designKlasifikovaný zápočet2
1ZSKresba 7Klasifikovaný zápočet2
1ZSAteliérová stáž 1Zápočet1

Povinně volitelné předměty - 2. skupina

Student musí absolvovat alespoň jeden předmět

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
1LSMultimedia 2Klasifikovaný zápočet2
1LSKresba 8Klasifikovaný zápočet2
1LSAteliérová stáž 2Zápočet1
1LSSpolečnost a média 1Klasifikovaný zápočet2

Povinně volitelné předměty - 3. skupina

Student musí absolvovat alespoň dva předměty

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
2ZSMetodika výstavKlasifikovaný zápočet2
2ZSSpolečnost a média 2Klasifikovaný zápočet2
2ZSVizuální sociologieKlasifikovaný zápočet2