Fakulta multimediálních komunikací

Design obuvi

Anotace

Studium je zaměřeno na získání znalostí a výtvarného rozhledu v oboru, na tvůrčí postupy při navrhování, na úzkou spolupráci s výrobou a na profesionální kompletaci díla. Základem a nedílnou součásti výuky jsou jednotlivé tvůrčí projekty. Absolvent je schopen samostatné tvůrčí práce při navrhování obuvi a galanterie. Orientuje se v současných obuvnických technologiích a materiálech. Uplatnění najde jak v inovačních týmech, tak jako samostatný designér v oblasti designu obuvi, galanterie a drobných módních doplňků.

Požadavky na přijetí

Podmínky pro přijetí stanoví Směrnice děkana k přijímacímu řízení, která je každoročně aktualizována a zveřejňována na úřední desce FMK - https://fmk.utb.cz/o-fakulte/uredni-deska/vnitrni-normy-a-predpisy/smernice-dekana/.

Další informace o přijímacím řízení fakulty

Profil absolventa

Studijní program Multimédia a design je zaměřen na tvůrčí a odborné znalosti i dovednosti specializací Grafický design, Průmyslový design, Produktový design, Tvorba prostoru, Design skla, Design oděvu, Design obuvi, Digitální design, Game Design a Reklamní fotografie. Magisterské studium umožňuje studentovi přistoupit k vlastní tvůrčí práci s hlubším pochopením a rozvinout při tvorbě praktickou odbornou znalost a tvořivost spolu se sebereflexí a osobitým viděním. Cílem studia je, aby studenti oboru získávali teoretická východiska jednotlivých etap odborně zaměřené práce, kterou si ověřují v praxi při realizaci náročnějších cvičení. Současné trendy v praxi směřují k multiplicitě, záměrem tedy je připravit profesně zdatné odborníky, kteří se orientují na komerční i uměleckou sféru nejen ve své profesi, ale i v hraničních oborech, přičemž jsou schopni odevzdávat výstupy jak individuální, tak výstupy, které jsou součástí týmové práce. Student je připraven během výukového procesu na veřejné prezentace a jako přirozený proces vnímá i pravidelné evaluování tvorby.

Předpoklad uplatnitelnosti

Absolvent je vybaven znalostmi, dovednostmi i kompetencemi, které mu umožní nalézt uplatnění jako samostatný tvůrce v oblasti užitého umění, dále v multimediálních agenturách, v reklamních a propagačních odděleních obchodních a výrobních organizací, v oblasti užité grafiky, v oblasti veletrhů a výstav, v oblasti designu obalů a výrobků, game designu, ve firemním sektoru zaměřeném na design obuvi a oděvu, či web designu, kostýmní návrhář pro film, divadlo. Absolvent je vybaven schopností spolupracovat v týmech a podílet se na procesech tvorby.

Studijní plány

Rok platnosti: 2023

Povinné předměty specializace OB

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
1ZSAteliér designu obuvi 7Zkouška4
1ZSBiomechanikaKlasifikovaný zápočet2
1ZSDějiny obouvání 5Klasifikovaný zápočet2
1ZSDějiny odívání 7Klasifikovaný zápočet2
1LSAteliér designu obuvi 8Zkouška4
1LSDějiny obouvání 6Klasifikovaný zápočet2
1LSZkušebnictvíKlasifikovaný zápočet2
1LSDějiny odívání 9Klasifikovaný zápočet2
1LSTradiční řemeslné techniky 1Klasifikovaný zápočet2
2ZSAteliér designu obuvi 9Zkouška4
2ZSTradiční řemeslné techniky 2Klasifikovaný zápočet2
2LSAteliér Design obuvi 10Zkouška10
2LSPraxe v oboru OBZápočet5
2LSDějiny obouvání 7Zkouška3

Společné povinné předměty MMD

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
1ZSOdborná angličtina 1Klasifikovaný zápočet2
1ZSSemestrální práce 7Zkouška5
1ZSEstetika 1Zkouška3
1ZSSoučasný světový designZkouška3
1ZSSoučasné tendence v umění 1Zkouška3
1LSOdborná angličtina 2, výtvarný designZkouška2
1LSSemestrální práce 8Zkouška5
1LSEstetika 2Zkouška3
1LSSoučasný český designZkouška3
1LSSoučasné tendence v umění 2Zkouška3
2ZSSemestrální práce 9Zkouška5
2ZSAutorské právoZkouška3
2ZSSeminář k diplomové práciZápočet1
2ZSFilosofieZkouška3
2LSDiplomový projektZkouška15

Státní závěrečná zkouška

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
2LSDějiny oboruStátní závěrečná zkouška0
2LSTeorie a technologie oboruStátní závěrečná zkouška0

Povinně volitelné předměty - 1. skupina

Student musí absolvovat alespoň jeden předmět

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
1ZSMultimedia 1Klasifikovaný zápočet2
1ZSCorporate designKlasifikovaný zápočet2
1ZSKresba 7Klasifikovaný zápočet2
1ZSAteliérová stáž 1Zápočet1

Povinně volitelné předměty - 2. skupina

Student musí absolvovat alespoň jeden předmět

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
1ZSSoučasné tendence v designu obuvi 1Klasifikovaný zápočet2
1ZSWorkshop OB 7Zápočet1
1ZSZbožíznalstvíZápočet1
1ZSPočítačové metody 3DZápočet1

Povinně volitelné předměty - 3. skupina

Student musí absolvovat alespoň jeden předmět

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
1LSMultimedia 2Klasifikovaný zápočet2
1LSKresba 8Klasifikovaný zápočet2
1LSAteliérová stáž 2Zápočet1
1LSSpolečnost a média 1Klasifikovaný zápočet2

Povinně volitelné předměty - 4. skupina

Student musí absolvovat alespoň jeden předmět

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
1LSSoučasné tendence v designu obuvi 2Klasifikovaný zápočet2
1LSWorkshop OB 8Zápočet1
1LSPočítačové metody 3DZápočet1

Povinně volitelné předměty - 5. skupina

Student musí absolvovat alespoň dva předměty

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
2ZSMetodika výstavKlasifikovaný zápočet2
2ZSSpolečnost a média 2Klasifikovaný zápočet2
2ZSVizuální sociologieKlasifikovaný zápočet2