- Fakulta
- Fakulta multimediálních komunikací
- Program
- Multimédia a design | N0212A310007
- Název
- Game Design | nGM
- Forma
- Prezenční
- Typ
- Navazující
- Jazyk
- Čeština
- Udělovaný titul
- MgA.
Požadavky na přijetí
Podmínky pro přijetí stanoví Směrnice děkana k přijímacímu řízení, která je každoročně aktualizována a zveřejňována na úřední desce FMK - https://fmk.utb.cz/o-fakulte/uredni-deska/vnitrni-normy-a-predpisy/smernice-dekana/.
Další informace o přijímacím řízení fakulty
Profil absolventa
Studijní program Multimédia a design je zaměřen na tvůrčí a odborné znalosti i dovednosti specializací Grafický design, Průmyslový design, Produktový design, Tvorba prostoru, Design skla, Design oděvu, Design obuvi, Digitální design, Game Design a Reklamní fotografie. Magisterské studium umožňuje studentovi přistoupit k vlastní tvůrčí práci s hlubším pochopením a rozvinout při tvorbě praktickou odbornou znalost a tvořivost spolu se sebereflexí a osobitým viděním. Cílem studia je, aby studenti oboru získávali teoretická východiska jednotlivých etap odborně zaměřené práce, kterou si ověřují v praxi při realizaci náročnějších cvičení. Současné trendy v praxi směřují k multiplicitě, záměrem tedy je připravit profesně zdatné odborníky, kteří se orientují na komerční i uměleckou sféru nejen ve své profesi, ale i v hraničních oborech, přičemž jsou schopni odevzdávat výstupy jak individuální, tak výstupy, které jsou součástí týmové práce. Student je připraven během výukového procesu na veřejné prezentace a jako přirozený proces vnímá i pravidelné evaluování tvorby.
Předpoklad uplatnitelnosti
Absolvent je vybaven znalostmi, dovednostmi i kompetencemi, které mu umožní nalézt uplatnění jako samostatný tvůrce v oblasti užitého umění, dále v multimediálních agenturách, v reklamních a propagačních odděleních obchodních a výrobních organizací, v oblasti užité grafiky, v oblasti veletrhů a výstav, v oblasti designu obalů a výrobků, game designu, ve firemním sektoru zaměřeném na design obuvi a oděvu, či web designu, kostýmní návrhář pro film, divadlo. Absolvent je vybaven schopností spolupracovat v týmech a podílet se na procesech tvorby.
Studijní plány
Rok platnosti: 2023Povinné předměty specializace GA
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Multimediální prezentace 1 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | ZS | Ateliér Game Design 7 | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Plenér GA | Zápočet | 1 |
1 | ZS | Současné tendence v GA 7 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | ZS | Workshopy GA 7 | Zápočet | 1 |
1 | LS | Multimediální prezentace 2 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | LS | Ateliér Game desing 8 | Zkouška | 4 |
1 | LS | Narativní postupy v GA | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | LS | Současné tendence v GA 7 | Zkouška | 3 |
1 | LS | Workshopy GA 8 | Zápočet | 1 |
2 | ZS | Ateliér Game design 9 | Zkouška | 4 |
2 | ZS | Plenér GA | Zápočet | 1 |
2 | ZS | Současné tendence v GA 9 | Zkouška | 3 |
2 | LS | Zvuková stylizace v GA | Zápočet | 1 |
2 | LS | Ateliér Game design 10 | Zkouška | 15 |
Společné povinné předměty MMD
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Odborná angličtina 1 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | ZS | Semestrální práce 7 | Zkouška | 5 |
1 | ZS | Estetika 1 | Zkouška | 3 |
1 | ZS | Současný světový design | Zkouška | 3 |
1 | ZS | Současné tendence v umění 1 | Zkouška | 3 |
1 | LS | Odborná angličtina 2, výtvarný design | Zkouška | 2 |
1 | LS | Semestrální práce 8 | Zkouška | 5 |
1 | LS | Estetika 2 | Zkouška | 3 |
1 | LS | Současný český design | Zkouška | 3 |
1 | LS | Současné tendence v umění 2 | Zkouška | 3 |
2 | ZS | Semestrální práce 9 | Zkouška | 5 |
2 | ZS | Autorské právo | Zkouška | 3 |
2 | ZS | Seminář k diplomové práci | Zápočet | 1 |
2 | ZS | Filosofie | Zkouška | 3 |
2 | LS | Diplomový projekt | Zkouška | 15 |
Státní závěrečná zkouška
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
2 | LS | Dějiny oboru | Státní závěrečná zkouška | 0 |
2 | LS | Teorie a technologie oboru | Státní závěrečná zkouška | 0 |
Povinně volitelné předměty - 1. skupina
Student musí absolvovat alespoň jeden předmět
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Multimedia 1 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | ZS | Corporate design | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | ZS | Kresba 7 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | ZS | Ateliérová stáž 1 | Zápočet | 1 |
Povinně volitelné předměty - 2. skupina
Student musí absolvovat alespoň jeden předmět
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | LS | Multimedia 2 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | LS | Kresba 8 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | LS | Ateliérová stáž 2 | Zápočet | 1 |
1 | LS | Společnost a média 1 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
Povinně volitelné předměty - 3. skupina
Student musí absolvovat alespoň dva předměty
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
2 | ZS | Metodika výstav | Klasifikovaný zápočet | 2 |
2 | ZS | Společnost a média 2 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
2 | ZS | Vizuální sociologie | Klasifikovaný zápočet | 2 |