- Fakulta
- Fakulta multimediálních komunikací
- Název
- Animovaná tvorba | B0211P310015
- Forma
- Prezenční
- Typ
- Bakalářský
- Jazyk
- Čeština
- Udělovaný titul
- BcA.
- Délka studia
- 4 roky
- Počet přijímaných
- 10
Vzdělávací cíle
Animovaná tvorba je z hlediska typu, formy a profilu absolventa v souladu se Strategickým záměrem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Plánem realizace strategického záměru Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Opírá se o trvalý zájem uchazečů a jejich úspěšné uplatnění ve filmařské praxi, a to na základě relevance obsahu vzdělávání a požadavků pracovního trhu. Vzdělávací a tvůrčí činnost vychází ze soudobých poznatků v oblasti tvorby audiovizuálního animovaného díla, aplikuje postupy ověřené doma i v zahraničí a dále je rozvíjí. Cíl studia spočívá v co nejpečlivější přípravě studentů na praxi. Vzhledem k čtyřletému bakalářskému studiu získají studenti mnohem hlubší průpravu nejen animačním řemeslem a základními animačními technologiemi (digitální 3D a 2D animace, klasická animace i postprodukce), ale také prostor pro kontakt se světem praxe. Čtyřleté bakalářské studium umožní studentům po absolvování společného dvouletého základu v rámci předmětu Ateliér animace upřednostnit jednu konkrétní technologii a také jednu konkrétní profesi, a v té se nadále více profilovat. Tento přístup povede k mnohem výhodnější pozici na trhu práce, uplatnění v českých i mezinárodních animačních studiích.
Návaznost na další studijní programy
Animované tvorba se dotýká dalších tematických okruhů a programů v oblasti Umění, zaměřených na umění, kulturní a kreativní průmysly. Pro absolventy se nabízí možnost pokračovat v magisterském a doktorském studiu oblasti Umění.
Požadavky na přijetí
Podmínky pro přijetí stanoví Směrnice děkana k přijímacímu řízení, která je každoročně aktualizována a zveřejňována na úřední desce FMK - https://fmk.utb.cz/o-fakulte/uredni-deska/vnitrni-normy-a-predpisy/smernice-dekana/. Požadavky pro přijetí ke studiu jsou zde konkretizovány. Podmínkou přijetí ke studiu je maturitní zkouška a úspěšné vykonání přijímací zkoušky. Přijímací zkouška se skládá ze dvou částí, a to talentové zkoušky a ústní zkoušky. 1. kolo přijímací zkoušky Uchazeč odevzdá k hodnocení domácí práce. Hodnocení proběhne bez přítomnosti uchazeče. Zkušební komise zhodnotí v domácích pracích projevený tvůrčí potenciál uchazeče s přihlédnutím k požadavkům oboru. Pozornost je věnována kreativní stránce talentu, schopnosti osobitého myšlení a zvládnutí vyjadřovacích prostředků typických pro zvolený studijní program. Obsah zadání domácích prací se obměňuje. Uchazeč, který neuspěl v prvním kole přijímací zkoušky (talentová zkouška), nesplnil základní podmínku pro přijetí ke studiu, nepostupuje do další části přijímací zkoušky (neúčastní se druhého kola přijímací zkoušky). 2. kolo přijímací zkoušky - Písemná zkouška - obsahem písemné zkoušky je všeobecný přehled v oblasti vizuální kultury a znalosti ve zvoleném studijním programu. Tematické okruhy a doporučená literatura jsou zveřejněny na internetových stránkách FMK. - Tvůrčí zkouška - v průběhu tvůrčí zkoušky uchazeč vypracuje tři úkoly na dané téma, charakteristické pro studijní program, do kterého se hlásí. Tvůrčí zkouškou se zjišťují invence a tvůrčí schopnosti uchazeče a jeho dovednost komunikovat výrazovými uměleckými prostředky. - Ústní zkouška - zjišťuje motivaci uchazeče, hloubku jeho zájmu o zvolený studijní program a všeobecný rozhled. Při ústní zkoušce se hodnotí slovně vyjádřená představa uchazeče o profesním zaměření a jeho předpoklady pro kreativní týmovou práci.
Další informace o přijímacím řízení fakulty
Požadovaná zdravotní způsobilost
Ověření zdravotní způsobilosti uchazeče ke studiu uvedeného studijního programu se nepožaduje.
Profil absolventa
Absolvent disponuje řemeslnými schopnostmi vhodnými pro uplatnění v praxi, práci v týmu, českém i mezinárodním studiu, stejně tak si osvojil tvůrčí postupy, díky nimž může případně pracovat na autorském díle. Absolvent si osvojil základní animační principy a jejich uplatnění při tvorbě animovaného díla, a to prostřednictvím všech důležitých animačních technologií. Nezbytnou výbavou absolventa je znalost a orientace v postupech přípravy, výroby i postprodukce animovaného díla. Díky akcentaci na aktuální potřeby animačního průmyslu a současné mezinárodní trendy oboru, stejně jako i postupnou profilaci v rámci technologií a profesí, je schopen najít uplatnění v animačním průmyslu nejen na českém, ale i zahraničním trhu.
Předpoklad uplatnitelnosti
Absolvent si osvojil znalosti, dovednosti a získává kompetence, díky nimž může nalézt uplatnění v animačním studiu, postprodukční agentuře, reklamní agentuře nebo coby freelancer, tvůrce na volné noze.
Studijní plány
Rok platnosti: 2024
Povinné předměty AN
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Ateliér animace 1 | Zkouška | 11 |
1 | ZS | Dějiny animovaného filmu 1 | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Filmová řeč animovaného filmu 1 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | ZS | Plenér 1 | Zápočet | 2 |
1 | ZS | Týmová práce 1 | Zápočet | 2 |
1 | ZS | Vizuální komunikace v animované tvorbě 1 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | ZS | Kresba 1 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Ateliér animace 2 | Zkouška | 15 |
1 | LS | Dějiny animovaného filmu 2 | Zkouška | 4 |
1 | LS | Filmová řeč animovaného filmu 2 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Vizuální komunikace v animované tvorbě 2 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Kresba 2 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Ateliér animace 3 | Zkouška | 13 |
2 | ZS | Dějiny animovaného filmu 3 | Zkouška | 4 |
2 | ZS | Plenér 2 | Zápočet | 2 |
2 | ZS | Týmová práce 2 | Zápočet | 2 |
2 | ZS | Vizuální komunikace v animované tvorbě 3 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Základy zvukové skladby | Zápočet | 2 |
2 | ZS | Kresba 3 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | LS | Ateliér animace 4 | Zkouška | 14 |
2 | LS | Dějiny animovaného filmu 4 | Zkouška | 4 |
2 | LS | Storytelling | Zápočet | 2 |
2 | LS | Vizuální komunikace v animované tvorbě 4 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | LS | Základy střihové skladby | Zápočet | 2 |
2 | LS | Kresba 4 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
3 | ZS | Plenér 3 | Zápočet | 2 |
3 | ZS | Odborná praxe | Zápočet | 26 |
3 | LS | Ateliér animace 5 | Zkouška | 14 |
3 | LS | Technické zpracování animovaného díla | Zápočet | 2 |
3 | LS | Základy budování praxe v oboru | Klasifikovaný zápočet | 3 |
3 | LS | Literární příprava | Zápočet | 2 |
4 | ZS | Ateliér animace 6 | Zkouška | 14 |
4 | ZS | Plenér 4 | Zápočet | 2 |
4 | ZS | Preprodukce bakalářského projektu | Klasifikovaný zápočet | 7 |
4 | ZS | Prezentace projektu 1 | Zápočet | 2 |
4 | ZS | Seminář k bakalářské práci | Zápočet | 2 |
4 | LS | Bakalářská práce | Zkouška | 24 |
4 | LS | Prezentace projektu 2 | Zápočet | 2 |
Státní závěrečná zkouška
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
4 | LS | Dějiny animovaného filmu I. | Státní závěrečná zkouška | 0 |
4 | LS | Technologie a teorie oboru I. | Státní závěrečná zkouška | 0 |
Anglický jazyk - povinné předměty
Student si volí z nabízených úrovní a během bakalářského studia musí získat celkem 10 kreditů.
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
ZS | Angličtina - upper intermediate | Klasifikovaný zápočet | 2 | |
ZS | Angličtina - advanced | Klasifikovaný zápočet | 2 | |
ZS | Angličtina - advanced | Klasifikovaný zápočet | 2 | |
ZS | Angličtina - intermediate | Klasifikovaný zápočet | 2 | |
ZS | Angličtina - upper intermediate | Klasifikovaný zápočet | 2 | |
LS | Angličtina - upper intermediate | Zkouška | 2 | |
LS | Angličtina - upper intermediate | Zkouška | 2 | |
LS | Angličtina - advanced | Zkouška | 2 | |
LS | Angličtina Intermediate | Zkouška | 2 |
Povinně volitelné předměty AN
Během bakalářského studia musí student absolvovat alespoň 5 povinně volitelných předmětů
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
3 | ZS | Komunikační agentura | Zápočet | 2 |
3 | LS | Dějiny hraného filmu 1 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
3 | LS | Dějiny výtvarného umění 1 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
3 | LS | Marketing, komunikace, propagace | Zápočet | 2 |
4 | ZS | Dějiny hraného filmu 2 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
4 | ZS | Dějiny výtvarného umění 2 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
4 | LS | Dějiny hraného filmu 3 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
4 | LS | Dějiny výtvarného umění 3 | Klasifikovaný zápočet | 3 |