Fakulta multimediálních komunikací

Kreativní odvětví a digitální kultura

Podat přihlášku

Vzdělávací cíle

Cílem studia je poskytnout znalosti a dovednosti směřující k tomu, aby měl student možnost otevřít se novému a dynamicky se rozvíjejícímu digitálnímu směřování v kulturně kreativním odvětví (KKO), a aby profesionálně uspěl v rychle se měnícím kulturním a kreativním světě. Studium otevírá nové možnosti pro profilaci tam, kde má student více předpokladů pro produkci a řízení v oblasti KKO na základě relevance obsahu vzdělávání a požadavků pracovního trhu.

Návaznost na další studijní programy

Pro absolventy se nabízí možnost pokračovat v navazujícím magisterském a doktorském studiu v oblasti Umění.

Požadavky na přijetí

Podmínky pro přijetí stanoví Směrnice děkana k přijímacímu řízení, která je každoročně aktualizována a zveřejňována na úřední desce FMK - https://fmk.utb.cz/o-fakulte/uredni-deska/vnitrni-normy-a-predpisy/smernice-dekana/. Přijímací zkouška je dvoukolová. První kolo přijímací zkoušky je talentovou zkouškou. Druhé kolo přijímací zkoušky se skládá z písemné zkoušky, tvůrčí zkoušky a ústní zkoušky. 1. kolo přijímací zkoušky (talentová zkouška) Uchazeč odevzdá k hodnocení domácí práce. Hodnocení proběhne bez přítomnosti uchazeče. Zkušební komise zhodnotí v domácích pracích projevený tvůrčí potenciál uchazeče. Pozornost je věnována tvůrčí stránce talentu a schopnosti osobitého myšlení. Uchazeč, který neuspěl v prvním kole přijímací zkoušky (talentová zkouška), nesplnil základní podmínku pro přijetí ke studiu, nepostupuje do další části přijímací zkoušky (neúčastní se druhého kola přijímací zkoušky). 2. kolo přijímací zkoušky - Písemná zkouška - obsahem písemné zkoušky je všeobecný přehled v oblasti historie i současných trendů v kulturních a kreativních průmyslech se zaměřením na vizuální a digitální kulturu. Tematické okruhy a doporučená literatura jsou zveřejněny na webové adrese. Tvůrčí zkouška - v průběhu tvůrčí zkoušky uchazeč vypracuje úkoly na dané téma. Tvůrčí zkouškou se zjišťují invence a tvůrčí schopnosti uchazeče. - Ústní zkouška - zjišťuje motivaci uchazeče, hloubku jeho zájmu o zvolený obor a všeobecný rozhled. Při ústní zkoušce se hodnotí slovně vyjádřená představa uchazeče o profesním zaměření a jeho předpoklady pro kreativní týmovou práci.

Další informace o přijímacím řízení fakulty

Požadovaná zdravotní způsobilost

Ověření zdravotní způsobilosti uchazeče ke studiu uvedeného studijního programu se nepožaduje.

Profil absolventa

Absolvent je schopen uplatnit odborné znalosti a dovednosti, které si oblast kulturně krativního odvětví (KKO) žádá. Je způsobilý k tomu, aby podporoval, rozvíjel a řídil diversifikované aktivity, které s sebou rozvoj KKO a e-kultury přináší. Absolvent je vybaven znalostmi postupů a metod v oblasti řízení, produkce a postprodukce umělecké tvorby, umělecko-provozního oboru, získá znalosti vycházející z historie a tradic oborů KKO i současné trendy poznání zaměřené na digitální kulturu. Získá zkušenosti z praktického i teoretického přesahu do dalších kreativních oborů.

Předpoklad uplatnitelnosti

Uplatnění v různorodém spektru aktivit v oblasti kulturně kreativního odvědví (KKO) a digitální kultury, kde s přehledem a fundovaností může napomoci k dalšímu rozvoji KKO ve 21. století. Uplatnění v produkčních a řídicích pozicích v oblasti KKO - volného umění i designu, v uměleckých a kulturních institucích a společnostech, jako jsou galerie, kulturní a kreativní centra, muzea, kulturní HUBy, umělecká či designová studia, festivaly, divadla, ale také mezinárodních iniciativách, asociacích, klastrech či kulturních politice, a to v tuzemsku i v zahraničí.

Studijní plány

Rok platnosti: 2024

Povinné předměty

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
1ZSKreativní SW 1Zápočet1
1ZSAnalýza a interpretace datKlasifikovaný zápočet2
1ZSAteliér Kreativní odvětví a digitální kultura 1Zkouška4
1ZSCultural management 1Klasifikovaný zápočet2
1ZSDigitalizace kulturního dědictví 1Klasifikovaný zápočet2
1ZSKlauzurní práce 1Klauzurní zkouška5
1ZSPlenér 1Zápočet1
1ZSOborové teorie a technologie 1 - Úvod do KKOKlasifikovaný zápočet2
1ZSVizuální studia pro digitální věk 1Zkouška3
1ZSMarketing v KKO 1Klasifikovaný zápočet2
1LSKreativní SW 2Zápočet1
1LSAnimace kulturního dědictvíKlasifikovaný zápočet2
1LSAteliér Kreativní odvětví a digitální kultura 2Zkouška4
1LSCultural management 2Klasifikovaný zápočet2
1LSDigitalizace kulturního dědictví 2Klasifikovaný zápočet2
1LSKlauzurní práce 2Klauzurní zkouška5
1LSOborové teorie a technologie 2 - Úvod do KKOKlasifikovaný zápočet2
1LSVizuální studia pro digitální věk 2Zkouška3
1LSMarketing v KKO 2Klasifikovaný zápočet2
2ZSAteliér Kreativní odvětví a digitální kultura 3Zkouška4
2ZSGreen design and suistanable materials 1Klasifikovaný zápočet2
2ZSKlauzurní práce 3Klauzurní zkouška5
2ZSPlenér 2Zápočet1
2ZSOborové teorie a technologie 3 - Imerzivní technologieKlasifikovaný zápočet2
2ZSKomunikační agentura 3Zápočet3
2ZSAkademické psaní 1Zápočet1
2ZSDigitální kultura 1Zkouška3
2ZSDesign thinking 1Klasifikovaný zápočet2
2LSAteliér Kreativní odvětví a digitální kultura 4Zkouška4
2LSGreen design and suistanable materials 2Klasifikovaný zápočet2
2LSKlauzurní práce 4Klauzurní zkouška5
2LSPodnikatelství a kreativní business modely 1Klasifikovaný zápočet2
2LSOborové teorie a technologie 4 - Imerzivní technologieKlasifikovaný zápočet2
2LSKomunikační agentura 4Zápočet3
2LSAkademické psaní 2Zápočet1
2LSDigitální kultura 2Zkouška3
2LSDesign thinking 2Klasifikovaný zápočet2
3ZSAteliér Kreativní odvětví a digitální kultura 5Zkouška4
3ZSAudience development and engagementKlasifikovaný zápočet2
3ZSEvropská dimenze v KKOKlasifikovaný zápočet2
3ZSKlauzurní práce 5Klauzurní zkouška5
3ZSKulturní diplomacieKlasifikovaný zápočet2
3ZSPodnikatelství a kreativní business modely 2Klasifikovaný zápočet2
3ZSOborové teorie a technologie 5 - Gamifikace v KKOKlasifikovaný zápočet2
3ZSSeminář k bakalářské práciZápočet5
3LSBakalářská práceZkouška15
3LSKurátorství nových médiíKlasifikovaný zápočet2
3LSPraxe v oboruZápočet15

Povinně volitelné předměty

Během bakalářského studia musí student absolvovat alespoň 7 povinně volitelných předmětů.

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
1ZSKomunikace v KKO 1Klasifikovaný zápočet2
1ZSDějiny designu 1Zkouška3
1LSUpcycling 1Klasifikovaný zápočet2
1LSCirkulární ekonomikaKlasifikovaný zápočet2
1LSKomunikace v KKO 2Klasifikovaný zápočet2
1LSDějiny designu 2Zkouška3
2ZSUpcycling 2Klasifikovaný zápočet2
2ZSDigitální design bez bariérKlasifikovaný zápočet2
2ZSKulturní turismusKlasifikovaný zápočet2
2ZSMezioborové kreativní dílny 1Zápočet1
2ZSDějiny designu 3Zkouška3
2ZSSpotřeba a udržitelnost 1Klasifikovaný zápočet2
2ZSVizuální kultura 20. století 1Zkouška3
2LSFake news a krizová komunikace v digitálním prostoruKlasifikovaný zápočet2
2LSMezioborové kreativní dílny 2Zápočet1
2LSDějiny designu 4Zkouška3
2LSSpotřeba a udržitelnost 2Klasifikovaný zápočet2
2LSVizuální kultura 20. století 2Zkouška3
3ZSDějiny designu 5Zkouška3
3ZSVizuální kultura 21. stoletíZkouška3

Povinný předmět - angličtina

Student si volí z nabízených úrovní a během bakalářského studia musí celkem získat 10 kreditů

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
ZSAngličtina - upper intermediateKlasifikovaný zápočet2
ZSAngličtina - advancedKlasifikovaný zápočet2
ZSAngličtina - advancedKlasifikovaný zápočet2
ZSAngličtina - intermediateKlasifikovaný zápočet2
ZSAngličtina - upper intermediateKlasifikovaný zápočet2
LSAngličtina - upper intermediateZkouška2
LSAngličtina - upper intermediateZkouška2
LSAngličtina - advancedZkouška2
LSAngličtina IntermediateZkouška2