- Fakulta
- Fakulta humanitních studií
- Název
- Předškolní pedagogika | N0111A190015
- Forma
- Kombinovaná
- Typ
- Navazující
- Jazyk
- Čeština
- Udělovaný titul
- Mgr.
- Délka studia
- 2 roky
Vzdělávací cíle
Magisterský studijní program "Předškolní pedagogika" si klade za cíl poskytnout absolventovi prohloubení vysokoškolského vzdělání. Studijní program je zaměřen na přípravu odborníků pro práci v oblasti předškolního vzdělávání.
Návaznost na další studijní programy
Na studijní program Předškolní pedagogika navazuje doktorský studijní program Pedagogika.
Požadavky na přijetí
Státní závěrečné zkoušky bakalářského studijního programu Učitelství pro mateřské školy uskutečňovaného na fakultě.
Další informace o přijímacím řízení fakulty
Profil absolventa
Absolvent studijního programu dokáže projektovat, analyzovat, hodnotit výchovnou a vzdělávací činnost v institucích předškolního vzdělávání. Má vědomosti o kulturních a sociálních souvislostech výchovy a vzdělávání, spolupracuje s odborníky, zná základní psychologické podmínky výchovy a vzdělávání, umí aplikovat pedagogické a didaktické programy příslušných výchovných institucí.
Předpoklad uplatnitelnosti
V případě daného magisterského studijního programu se absolvent studijního programu uplatní jako: ředitel/ka, vedoucí pracovník/pracovnice mateřské školy, resp. specializovaného předškolního zařízení (po splnění dalších kvalifikačních podmínek), pracovník/pracovnice státní správy se zaměřením na agendu dětí ve věku do doby jejich nástupu do povinného školního vzdělávání a problematiku veškerých subjektů pro tyto děti, pracovník/pracovnice České školní inspekce (po splnění dalších předepsaných podmínek), akademický pracovník v oblasti předškolní pedagogiky (po splnění dalších podmínek - doktorské studium.
Studijní plány
Rok platnosti: 2024
Povinné předměty
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Konceptualizace teorií vzdělávání v předškolní pedagogice | Zkouška | 8 |
1 | ZS | Metodologie přípravy výzkumného a inovativního projektu | Klasifikovaný zápočet | 5 |
1 | ZS | Portfolio jako nástroj podpory profesního růstu | Zápočet | 3 |
1 | ZS | Pedagogická psychologie | Zkouška | 8 |
1 | ZS | Řízení a správa mateřských škol | Zkouška | 8 |
1 | LS | Odborná komunikace v cizím jazyce I | Zápočet | 3 |
1 | LS | Pojetí a modely kurikula v předškolním vzdělávání | Zkouška | 6 |
1 | LS | Školská legislativa, dokumentace, kontrola v MŠ | Klasifikovaný zápočet | 5 |
1 | LS | Sociální psychologie | Zkouška | 6 |
1 | LS | Souvislá pedagogická praxe | Zápočet | 6 |
2 | ZS | Odborná komunikace v cizím jazyce II | Zápočet | 3 |
2 | ZS | Analýza a tvorba odborného textu | Zápočet | 3 |
2 | ZS | Diplomový seminář | Klasifikovaný zápočet | 6 |
2 | ZS | Leadership v mateřské škole | Klasifikovaný zápočet | 8 |
2 | ZS | Nové výzvy v předškolním vzdělávání | Zkouška | 8 |
2 | LS | Diplomová práci | Zápočet | 5 |
2 | LS | Finanční a projektové řízení ve školství | Klasifikovaný zápočet | 8 |
2 | LS | Prezentace výzkumných zjištění k diplomové práci | Zápočet | 5 |
2 | LS | Profese učitele a ředitele v mateřské škole | Klasifikovaný zápočet | 8 |
2 | LS | Reflektivní seminář k portfoliu | Zápočet | 2 |
Předměty SZZ
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
2 | LS | Obhajoba profesního portfolia | Státní závěrečná zkouška | 0 |
2 | LS | Předškolní pedagogika a psychologie | Státní závěrečná zkouška | 0 |
2 | LS | Správa, řízení a organizace v institucích předškolního vzdělávání | Státní závěrečná zkouška | 0 |
Povinně volitelné předměty
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | LS | Mentoring jako nástroj profesní podpory I. | Zápočet | 2 |
1 | LS | Předškolní vzdělávání v teoretických a historických souvislostech | Zápočet | 2 |
2 | ZS | Mentoring jako nástroj profesní podpory II. | Zápočet | 2 |
2 | ZS | Statistické metody zpracování dat | Zápočet | 2 |
2 | LS | Analýza dat v kvalitativním výzkumu | Zápočet | 2 |
2 | LS | Spolupráce MŠ s dalšími aktéry a institucemi | Zápočet | 2 |