- Fakulta
- Fakulta humanitních studií
- Název
- Specialista rozvoje a vzdělávání dospělých | B0111P190009
- Forma
- Kombinovaná
- Typ
- Bakalářský
- Jazyk
- Čeština
- Udělovaný titul
- Bc.
- Délka studia
- 3 roky
Vzdělávací cíle
Studijní program je zaměřen na profesní přípravu odborníků v oblasti rozvoje a vzdělávání dospělých v tržním i netržním sektoru. Cílem studia je vést studenty k pochopení aktuálních jevů a procesů v této oblasti i k jejich vzájemné provázanosti. Dále k osvojení znalostí a dovedností potřebných k tvorbě, realizaci, financování, akreditaci a evaluaci vzdělávacích programů. Rovněž k umění pracovat s lidským potenciálem od počátečního vyhledávání vhodných specialistů přes organizování procesu změn ve struktuře a kvalitě lidí až po budování profesionálů, vše s ohledem na implementaci inovativních přístupů ve vzdělávání a moderních technologií. Důraz je kladen na rozvoj andragogických a manažerských kompetencí studentů pro plánování, řízení, organizování a koordinaci efektivního systému rozvojových a vzdělávacích aktivit v organizaci. Záměrem je akcentovat rozvoj soft skills studenta (komunikačních dovedností; asertivity; dovedností pracovat v týmu a s týmem; schopnosti tvůrčího řešení konfliktů a vyjednávání; samostatnosti a aktivního přístupu; organizačních dovedností; schopnosti sebereflexe, adaptace i empatie; schopnosti podávat a přijímat konstruktivní kritiku; strategického a koncepčního myšlení) umožňující profesionalizovat jejich činnost v praxi.
Návaznost na další studijní programy
Na bakalářský studijní program Specialista rozvoje a vzdělávání dospělých navazuje magisterský studijní program Sociální pedagogika.
Požadavky na přijetí
Ukončené středoškolské vzdělání.
Další informace o přijímacím řízení fakulty
Profil absolventa
V rámci studijního programu Specialista rozvoje a vzdělávání dospělých jsou připravováni odborníci pro vzdělávací, osobnostně rozvojové a personální funkce v tržním i netržním sektoru. Studium, s převahou andragogických předmětů, dává absolventům předpoklady uplatnit se v řízení lidských zdrojů s akcentem kladeným na vzdělávání dospělých.
Předpoklad uplatnitelnosti
Absolventi mají možnost uplatnit se na pozicích: specialista rozvoje a vzdělávání; koordinátor vzdělávání; vnitropodnikový kariérový poradce; vnitropodnikový mentor firemního vzdělávání; zadavatel vzdělávacích zakázek; personalista se specializací na rozvoj a vzdělávání dospělých; lektor a v dalších specifických pozicích souvisejících s náplní studijního programu. V souladu s uplatněním absolventa jsou koncipovány výsledky učení a studijní plán programu.
Studijní plány
Rok platnosti: 2024
Povinné předměty
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Kritické myšlení a práce s textem | Zápočet | 4 |
1 | ZS | Moderní pedagogika | Zkouška | 6 |
1 | ZS | Psychologie I. | Zkouška | 5 |
1 | ZS | Sociální a pedagogická komunikace | Klasifikovaný zápočet | 5 |
1 | ZS | Vzdělávací politiky a strategie | Zkouška | 6 |
1 | ZS | Základy práva | Zkouška | 6 |
1 | LS | Anglický jazyk 1 | Klasifikovaný zápočet | 4 |
1 | LS | Edukace dospělých | Zkouška | 8 |
1 | LS | Komunikační techniky a poradenství | Klasifikovaný zápočet | 5 |
1 | LS | Psychologie II | Zkouška | 5 |
1 | LS | Základy managementu | Zkouška | 8 |
2 | ZS | Anglický jazyk 2 | Klasifikovaný zápočet | 4 |
2 | ZS | Androdidaktika | Zkouška | 7 |
2 | ZS | Lektorské dovednosti | Klasifikovaný zápočet | 6 |
2 | ZS | Metodologie I. | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Moderní technologie ve vzdělávání | Klasifikovaný zápočet | 5 |
2 | ZS | Projektování ve vzdělávání | Zkouška | 5 |
2 | LS | Anglický jazyk 3 | Klasifikovaný zápočet | 4 |
2 | LS | Metodologie II. | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | LS | Neformální vzdělávání a informální učení | Zkouška | 5 |
2 | LS | Projektový management | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | LS | Odborná praxe I. | Zápočet | 7 |
2 | LS | Řízení lidských zdrojů | Zkouška | 7 |
3 | ZS | Seminář k bakalářské práci I. | Zápočet | 3 |
3 | ZS | International Human Resource Management | Zkouška | 6 |
3 | ZS | Kariérové teorie a strategie | Klasifikovaný zápočet | 4 |
3 | ZS | Motivace a její teorie | Zkouška | 5 |
3 | ZS | Osobnostní výcvik | Zápočet | 4 |
3 | ZS | Zážitkové učení ve firemním vzdělávání | Zkouška | 7 |
3 | LS | Seminář k bakalářské práci II. | Zápočet | 3 |
3 | LS | Evaluační techniky | Klasifikovaný zápočet | 5 |
3 | LS | Koučink | Zápočet | 2 |
3 | LS | Odborná praxe II. | Zápočet | 14 |
3 | LS | Supervize | Zápočet | 2 |
3 | LS | Základy marketingu | Zkouška | 6 |
Předměty SZZ
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
3 | LS | Aplikovaná andragogika | Státní závěrečná zkouška | 0 |
3 | LS | Edukace dospělých | Státní závěrečná zkouška | 0 |
3 | LS | Management a řízení lidských zdrojů | Státní závěrečná zkouška | 0 |
Povinně volitelné předměty
Student si vybere v každém semestru 1 předmět
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
2 | LS | Multikulturní vzdělávání | Klasifikovaný zápočet | 4 |
2 | LS | Teorie výchovy a vzdělávání | Klasifikovaný zápočet | 4 |
3 | ZS | Autoregulace učení | Klasifikovaný zápočet | 4 |
3 | ZS | Zvládání řešení konfliktů | Klasifikovaný zápočet | 4 |
3 | LS | Feuersteinovo instrumentální obohacování | Klasifikovaný zápočet | 4 |
3 | LS | Podpora resilience ve vzdělávání | Klasifikovaný zápočet | 4 |