Fakulta humanitních studií

Učitelství pro mateřské školy

Vzdělávací cíle

Cílem je připravit absolventa na zvládnutí praktických dovedností spojených s činností učitele v mateřských školách a specializovaných předškolních zařízeních. Tyto praktické dovednosti se rozvíjejí na pozadí širokých teoretických znalostí, které je učitel - absolvent schopen dále obohacovat, především na základě svých praktických zkušeností a dalších dovedností a individuálního studia aktuálních teoretických poznatků.

Návaznost na další studijní programy

Na bakalářský studijní program Učitelství pro mateřské školy navazuje magisterský studijní program Předškolní pedagogika.

Požadavky na přijetí

Národní srovnávací zkoušky SCIO - test z obecných studijních předpokladů (OSP).

Další informace o přijímacím řízení fakulty

Požadovaná zdravotní způsobilost

Lékařský posudek o zdravotní způsobilosti ke vzdělávání.

Profil absolventa

Absolvent programu Učitelství pro mateřské školy je způsobilý k vykonávání profese učitele v mateřské škole a ve specializovaných předškolních zařízeních. Dokáže projektovat a implementovat edukační činnost v institucích předškolního vzdělávání a v zařízeních volnočasových aktivit pro děti předškolního věku. Má vědomosti o kulturních a sociálních souvislostech výchovy a vzdělávání, zná základní psychologické podmínky výchovy a vzdělávání a umí připravovat a aplikovat didaktické programy se zaměřením na předškolní věk.

Předpoklad uplatnitelnosti

V případě daného bakalářského profesně orientovaného studijního programu se absolvent studijního programu uplatní jako: - učitel mateřské školy - dle Databáze regulovaných povolání a činností vykonává pedagogickou činnost v uvedené vzdělávací instituci, věková kategorie 3 - 6 let - jedná se o učitele v různých typech mateřské školy (veřejné, soukromé, církevní mateřské školy); - péče o dítě do tří let věku v denním režimu - dle Databáze regulovaných povolání a činností vykonává výchovnou péči o svěřené děti do tří let věku v denním nebo v celotýdenním režimu zaměřenou na rozvoj rozumových a řečových schopností, pohybových, pracovních, hudebních, výtvarných schopností a kulturně hygienických návyků přiměřených věku dítěte, atd.