Fakulta humanitních studií

Učitelství pro 1. stupeň základní školy

Vzdělávací cíle

Hlavním cílem studijního programu je příprava učitele pro primární edukaci v celém náročném spektru studijních oborů. Příprava učitelů základní školy v souladu s požadavky současného kurikula pro základní vzdělávání. Východiskem koncepce studia je celostní model sebepojetí studenta učitelství, celostní model v pojetí žáka i kurikula, jehož těžištěm jsou pedagogické a psychologické disciplíny, oborové didaktiky předmětů primárního vzdělávání (českého jazyka a literatury, cizího jazyka, matematiky, pohybové, výtvarné, hudební a pracovní výchovy, integrovaného vědního základu pro předměty prvouka, vlastivěda a přírodověda) a syntetizující disciplíny. Integrující složkou studia jsou ve všech semestrech studia průběžné a souvislé pedagogické praxe a jejich reflexe v profesním portfoliu.

Návaznost na další studijní programy

Na studijní program Učitelství pro 1. stupeň základní školy navazuje doktorský studijní program Pedagogika.

Požadavky na přijetí

NSZ - test OSP

Další informace o přijímacím řízení fakulty

Požadovaná zdravotní způsobilost

Lékařský posudek o zdravotní způsobilosti ke vzdělávání.

Profil absolventa

Absolvent studijního programu dokáže projektovat a implementovat výchovnou a vzdělávací činnost v primárním vzdělávání na prvním stupni ZŠ, respektive v edukačních zařízeních na úrovni primárního vzdělávání. Absolvent disponuje kontextuálními znalostmi kulturních a sociálních souvislostí primární edukace, zná psychologické podmínky výchovy a vzdělávání, dokáže aplikovat pedagogické a didaktické programy na prvním stupni ZŠ. Studijní program ve své povinně volitelné složce umožňuje zabývat se specifickými potřebami žáků, školy a regionu a novými otázkami inkluze v primární škole. Absolvent je vybaven provádět transdisciplinární pedagogický výzkum ve všech složkách primární edukace. Absolvent studijního programu je způsobilý vykonávat profesi učitele prvního stupně základní školy.

Předpoklad uplatnitelnosti

V případě daného magisterského akademicky orientovaného studijního programu se absolvent studijního programu uplatní jako: - učitel prvního stupně základní školy. Jde tedy o regulovanou profesi; - může také pokračovat ve studiu doktorského programu a ucházet se o akademické pozice v programech připravujících budoucí učitele pro primární edukaci; - participovat na pedagogickém výzkumu transdidaktiky v oblasti primárního vzdělávání.