- Fakulta
- Fakulta multimediálních komunikací
- Název
- Marketingová komunikace | N0414P180005
- Forma
- Kombinovaná
- Typ
- Navazující
- Jazyk
- Čeština
- Udělovaný titul
- Mgr.
- Délka studia
- 2 roky
- Počet přijímaných
- 50
Vzdělávací cíle
Cílem studia magisterského studijního programu Marketingová komunikace, je rozšíření a prohloubení znalostí a dovedností získaných v bakalářském stupni studia se zaměřením na osvojení si společenskovědních teoretických souvislostí, založených na soudobém stavu vědeckého poznání, včetně plného zvládnutí jejich aplikace a efektivního propojení znalostí z mnoha souvisejících oborů. Studium je zaměřeno na propojování vzdělávacích činností s výzkumem a dalšími tvůrčími činnostmi za účelem definovat a rozvíjet integrující směry výzkumných aktivit v oboru. Směřuje k získání znalostí metodologie pro vědeckou, analytickou a koncepční práci, k získání znalostí informačních technologií využitelných v oblasti marketingové komunikace, k pochopení metodiky kvalitativního a kvantitativního marketingového výzkumu a k jeho aplikaci v konkrétních úkolech. Důraz je kladen na schopnost samostatné práce studentů, na chápání oboru marketingové komunikace v jeho širších souvislostech, na osvojení si manažerských znalostí a kompetencí. V rámci výuky jsou akcentovány interkulturní vazby marketingové komunikace, globální problémy společnosti, ale i světových značek. U sttudentů v kombinované formě studia se předpokládá profesní vyzrálost, proto je možné zaměřit výuku ve vyšší míře na samostudium doporučené literatury a vytvořených studijních materiálů a využít kontaktní hodiny k odborné diskuzi s tutory.
Návaznost na další studijní programy
Studenti studijního programu Marketingová komunikace spolupracují na řadě projektů se studenty dalších studijních programů, které se realizují na Fakultě multimediálních komunikací. Konkrétně se jedná o studijní program Teorie a praxe audiovizuální tvorby a Výtvarná umění. Obsahové zaměření těchto programů je provázáno hlavně v praktické rovině. Důležitou roli zde hrají velké fakultní projekty, jako je Zlin Design Week, Busfest, Culturea aj., organizované v rámci předmětu Komunikační agentura.
Požadavky na přijetí
Přijímací zkouška do navazujícího magisterského studijního programu Marketingová komunikace je jednokolová. Obsahem zkoušky do kombinované formy studia je písemný test znalostí z oblasti marketingové komunikace. Forma výuky je částečně zaměřena na přenos teoretických poznatků do konkrétní firemní praxe, proto je nutné, aby studenti rozuměli firemnímu prostředí a dokázali získané teoretické znalosti aplikovat do vlastního firemního prostředí. Studium nabízí rozšíření znalostí v mnoha dalších směrech.
Další informace o přijímacím řízení fakulty
Požadovaná zdravotní způsobilost
Ověření zdravotní způsobilosti uchazeče ke studiu uvedeného studijního programu se nepožaduje.
Profil absolventa
Student magisterského stupně studijního programu Marketingová komunikace prokazuje následující všeobecné znalosti, schopnosti a dovednosti: 1. umí jasně formulovat a vyjadřovat své myšlenky a názory v českém jazyce, je schopen vyjadřovat se přesně, kultivovaně v písemném i ústním projevu, umí argumentačně obhájit svůj názor a vystupovat na veřejnosti; 2. plně zvládá komunikační dovednosti v anglickém jazyce, a to jak v oblasti obecné, tak i odborné a využití těchto dovedností při samostatném jednání se zahraničními partnery či zákazníky i při studiu zahraniční odborné literatury; 3. je schopen samostatně a kriticky myslet, samostatně se rozhodovat, zvažovat důsledky svého rozhodnutí a nést za ně plnou odpovědnost; své rozhodnutí umí zdůvodnit přesvědčivými argumenty a jasně je dokáže prezentovat; 4. vedle schopnosti pracovat v týmu si osvojí vlastnosti nutné pro vedení týmu a pozitivní motivaci spolupracovníků; 5. dokáže si vytvořit hierarchii životních a profesionálních hodnot, která vede ke schopnosti projevovat se jako svobodná a zodpovědná osobnost s orientací na přijetí základních principů demokratické společnosti; 6. pochopení globálních souvislostí vývoje společnosti při současném chápání a respektování její kulturní rozrůzněnosti; 7. má schopnost soužití s ostatními lidmi, tolerance a ohleduplnosti k jiným lidem, jejich kulturám a hodnotám; 8. přijímá etický kodex profesionálního chování a vědomí vlastní odpovědnosti při jeho naplňování; 9. osvojuje si návyky pro trvalé rozvíjení svých profesionálních znalostí a dovedností formou celoživotního vzdělávání.
Předpoklad uplatnitelnosti
Absolventi mohou uplatnit své odborné znalosti při predikci vývoje spotřebitelského chování, prognóz a realizaci komunikace u společenských globálních témat. Fakulta pro tyto cíle vytváří předpoklady jak v oblasti získání obecných, tak i speciálních, odborných znalostí a dovedností a osvojení profesních a etických hodnot. Studium navazujícího magisterského studia vybaví absolventa takovými obecnými i profesními kompetencemi, aby byl připraven vykonávat řídicí funkce v komunikačních agenturách, odděleních marketingu a marketingové komunikace v podnikatelských organizacích, neziskových organizacích a ve veřejném sektoru, a to především jako specialista na jednotlivé oblasti marketingové komunikace a marketingové řízení, zejména na pracovních pozicích: - specialista v oblasti reklamy, public relations, direct marketingu, osobního prodeje a podpory prodeje, - marketingový manažer/manažerka ve firemním i veřejném sektoru, - podnikatel v oblasti marketingové komunikace, - tiskový mluvčí, - account director/manažer/manažerka, - výzkumný pracovník v oblasti marketingové komunikace, - analytik komunikace.
Studijní plány
Rok platnosti: 2024
Povinné předměty MK_KF
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Teorie argumentace | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Základy etiky | Zápočet | 1 |
1 | ZS | Kvalitativní metody výzkumu | Klasifikovaný zápočet | 4 |
1 | ZS | Mezinárodní marketing | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Metodologie vědy | Zápočet | 3 |
1 | ZS | Počátky a vývoj komunikace | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Psychologie v marketingové komunikaci | Zkouška | 4 |
1 | LS | Diplomový projekt | Zápočet | 2 |
1 | LS | Aplikovaná etika a morální management | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Interkulturní komunikace | Zkouška | 4 |
1 | LS | Kreativita reklamy | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Kvantitativní metody výzkumu | Klasifikovaný zápočet | 4 |
1 | LS | Marketing služeb | Zkouška | 4 |
1 | LS | Spotřebitelské chování | Zkouška | 4 |
2 | ZS | Diplomový seminář 1 | Zápočet | 8 |
2 | ZS | Integrovaná marketingová komunikace v praxi | Klasifikovaný zápočet | 4 |
2 | ZS | Marketingové aplikace | Zkouška | 5 |
2 | ZS | Sémiotika reklamy | Klasifikovaný zápočet | 4 |
2 | ZS | Strategické marketingové řízení | Zkouška | 5 |
2 | ZS | Trendy v marketingové komunikaci | Zkouška | 5 |
2 | LS | Diplomový seminář 2 | Zápočet | 8 |
2 | LS | Diplomová praxe | Zápočet | 10 |
Státní závěrečná zkouška
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
2 | LS | Teorie a praxe marketingové komunikace | Státní závěrečná zkouška | 0 |
Povinně volitelné předměty
Student si z bloku volí minimálně 23 kreditů za magisterské studium
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Odborná angličtina na úrovni B2 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | ZS | Ekonomie | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | ZS | Politický marketing | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Kulturní management | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Design thinking | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Digitální reklamní systémy | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Data Mining | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Funkce a význam sociálních sítí v marketingové komunikaci | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Hudba v v marketintgové komunikaci | Zápočet | 2 |
1 | LS | Společenská odpovědnost firem | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Strategické řízení značky | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Umění a média | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Umění věda a reklama | Zápočet | 2 |
2 | ZS | Globální aspekty v marketingové komunikaci | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Řízení lidských zdrojů | Klasifikovaný zápočet | 3 |