- Fakulta
- Fakulta multimediálních komunikací
- Název
- Marketingová komunikace | B0414P180003
- Forma
- Kombinovaná
- Typ
- Bakalářský
- Jazyk
- Čeština
- Udělovaný titul
- Bc.
- Délka studia
- 3 roky
- Počet přijímaných
- 60
Vzdělávací cíle
Cílem studia bakalářského studijního programu Marketingová komunikace je připravit absolventa vybaveného dostatečnými profesními znalostmi a kompetencemi, které zabezpečují vysokou míru a rychlost jeho adaptability na konkrétní praktické činnosti při výkonu povolání v marketingových útvarech a komunikačních odděleních firem, reklamních, komunikačních a PR agenturách, v rozpočtových a příspěvkových organizacích, ve státní a veřejné správě. Studijní program Marketingová komunikace má interdisciplinární charakter. Klade důraz na propojení znalostí z oblasti marketingové komunikace se znalostmi z marketingových, ekonomických, sociálně psychologických, manažerských a společensko-vědních disciplín za účelem pochopení pozice a významu marketingových komunikací v širším kontextu marketingového řízení firem a neziskových organizací, stejně jako pochopení širších souvislostí v rámci společensko-ekonomického, politického a kulturního života společnosti. Nedílnou součástí studia je také rozvoj kreativity, tvůrčího potenciálu studentů a týmové spolupráce. Cílem studia je dosáhnout vysoké míry všeobecných a odborných vědomostí, dovedností a návyků, osvojit si praktické znalosti, dovednosti a kompetence využitelné v oboru marketingové komunikace a chápat obor v širších souvislostech. Studium podporuje rozvoj pozitivních osobnostních rysů, společenskou odpovědnost, etický a čestný profesní přístup, předávání získaných vědomostí, sdílení hodnot a norem prospěšných k udržitelnému vývoji společnosti. Fakulta vytváří příznivé podmínky pro dosažení těchto cílů.
Návaznost na další studijní programy
Absolventi studijního programu Marketingová komunikace mohou pokračovat v navazujícím magisterském studijním programu Marketingová komunikace a jiných příbuzných oborech.
Požadavky na přijetí
Přijímací zkouška je formou Národních srovnávacích zkoušek organizovaných společností Scio.cz, s.r.o. v České republice a Slovenské republice. Uchazeč musí absolvovat test z obecných studijních předpokladů (OSP) v České republice nebo test všeobecných študijních předpokladov (VŠP) ve Slovenské republice. Forma výuky je částečně zaměřena na přenos teoretických poznatků do konkrétní firemní praxe, proto je nutné, aby studenti rozuměli firemnímu prostředí a dokázali získané teoretické znalosti aplikovat do vlastního firemního prostředí. Studium nabízí rozšíření znalostí v mnoha dalších směrech.
Další informace o přijímacím řízení fakulty
Požadovaná zdravotní způsobilost
Ověření zdravotní způsobilosti uchazeče ke studiu uvedeného studijního programu se nepožaduje.
Profil absolventa
Absolvent bakalářského stupně studijního programu Marketingová komunikace prokazuje následující všeobecné znalosti, schopnosti, dovednosti a kompetence: 1. schopnost všestranné, účinné a kultivované komunikace v českém jazyce, jak ve formě ústní, tak i ve formě písemné; komunikační a argumentační schopnosti; 2. schopnost komunikace v anglickém jazyce, a to jak v obecné, tak i odborné oblasti, schopnost využití těchto dovedností při samostatném jednání se zahraničními partnery či zákazníky i při studiu zahraniční odborné literatury; 3. dovednost výsledky své odborné výzkumné a/či tvůrčí práce přesvědčivě prezentovat; 4. vytváření hierarchie životních hodnot vedoucí k zodpovědnému chování vůči svému okolí, uvědomění si širších sociálně-ekonomických dopadů v oblasti každodenní reality a schopnost diskutovat je při prosazování etických zásad; 5. schopnost soužití a komunikace s ostatními lidmi, umění kriticky se vypořádat s cizím názorem, být tolerantní a empatický k jiným lidem, rozdílným kulturám a hodnotám; 6. orientace na trvalý rozvoj profesionálních znalostí, dovedností a vztahů ve svém oboru. V oblasti odborné a speciální absolvent bakalářského stupně prokazuje: 1. detailní znalost jednotlivých forem marketingové komunikace (reklama, public relations, přímý marketing, podpora prodeje, osobní prodej) včetně všech souvislostí, které se k nim vztahují, s důrazem na mediální a komunikační praxi v marketingové komunikaci; 2. profesní dovednosti a aplikační schopnosti v oblasti reklamy a dalších forem marketingové komunikace výrobků a služeb, uvědomění si významu jejich vzájemné integrace a interakce; 3. znalosti spojené s budováním image organizace a jejích produktů, posilováním její důvěryhodnosti a atraktivnosti, hledáním a nastolováním témat vhodných k prezentaci firem/organizací a jejich produktů; 4. schopnost identifikace klíčových prvků problémů a volba vhodné metody jejich řešení v takové míře, aby byl absolvent schopen plně participovat na plánování, organizování, řízení a vyhodnocování projektů z oblasti marketingové komerční i nekomerční komunikace, včetně vyhodnocování ekonomické náročnosti a efektivnosti těchto projektů; 5. efektivní komunikace na základě předávání a přijímání informací a myšlenek, schopnost na základě zpětné vazby vhodně přizpůsobit formu a obsah komunikace příjemci sdělení, osvojení dovednosti osobního vyjednávání s partnery a zákazníky; 6. znalost pojmů a zásad ekonomického řízení firem a neziskových organizací, sledování a řízení nákladů jak na efektivní komunikaci organizace, tak i na jiné činnosti spojené s jejím fungováním, orientace na dosahování firemních cílů a zajišťování firemní prosperity; 7. znalost výzkumné metodiky a schopnost její aplikace při shromažďování, analýze a vyhodnocování sociálně-ekonomických informací získaných jak z vnějšího, tak i z vnitřního prostředí organizace; 8. osvojení si základních legislativních norem souvisejících s výkonem práce v oblasti marketingové komunikace, znalost etických kodexů jednotlivých oborů marketingové komunikace; 9. znalost oblasti personálních aktivit, tj. administrativních a řídicích činností spojených s vnitřní komunikací a vedením pracovníků komerčních i nekomerčních organizací; 10. schopnost využít znalostí a dovedností pro aktivní využívání informačních a komunikačních technologií (ICT) při zpracování sociálně-ekonomických informací v procesu řízení komunikačních aktivit; 11. znalost efektivního využití sociálních sítí v rámci komunikačních strategií firem a organizací, znalost nových trendů v oblasti marketingové komunikace (guerilla marketing, shopper marketing, neuromarketing atd.) a jejich aplikace do praxe.
Předpoklad uplatnitelnosti
Absolventi bakalářského stupně studijního programu Marketingová komunikace najdou své uplatnění v komunikačních agenturách, podnikatelských organizacích, neziskových organizacích nebo ve veřejné správě, a to zejména na pracovních pozicích: specialista v oblasti reklamy, public relations, direct marketingu, osobního prodeje, podpory prodeje, digitální marketingové komunikace a nových médií, tiskový mluvčí, account manažer/manažerka, vedoucí kreativních týmů, marketingový a projektový manažer/manažerka.
Studijní plány
Rok platnosti: 2024
Povinné předměty MK_KF
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Filozofie | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | ZS | Informační zdroje a jejich využívání | Zápočet | 2 |
1 | ZS | Komunikační a prezentační dovednosti | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | ZS | Metodika tvůrčí práce | Zápočet | 1 |
1 | ZS | Počátky a vývoj marketingové komunikace | Zkouška | 5 |
1 | ZS | Média a společnost | Zkouška | 5 |
1 | ZS | Základy marketingu | Zkouška | 5 |
1 | ZS | Základy psychologie | Zkouška | 3 |
1 | LS | Projektové řízení | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Ekonomika a podnikání | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Marketing 2 | Zkouška | 5 |
1 | LS | Média v marketingových komunikacích 2 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Teorie marketingové komunikace | Zkouška | 5 |
1 | LS | Teorie komunikace | Zkouška | 5 |
1 | LS | Týmová práce | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Digitální komunikace 1 | Zkouška | 5 |
2 | ZS | Management | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Metody a techniky marketingového výzkumu | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Osobní prodej | Zkouška | 5 |
2 | ZS | Psychologie médií | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Úvod do studia public relations | Zkouška | 5 |
2 | ZS | Reklama 1 | Zkouška | 5 |
2 | ZS | Ročníková práce 1 | Zápočet | 1 |
2 | LS | Odborná angličtina na úrovni B2 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | LS | Aplikovaný marketingový výzkum | Zkouška | 5 |
2 | LS | Digitální komunikace 2 | Zkouška | 5 |
2 | LS | Psychologie publika | Zkouška | 5 |
2 | LS | Public relations v praxi | Zkouška | 5 |
2 | LS | Reklama 2 | Zkouška | 5 |
2 | LS | Ročníková práce 2 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | LS | Základy sociologie | Klasifikovaný zápočet | 3 |
3 | ZS | Copywriting | Klasifikovaný zápočet | 3 |
3 | ZS | Direct marketing | Zkouška | 5 |
3 | ZS | Teorie a praxe integrované marketingové komunikace | Zkouška | 5 |
3 | ZS | Mediální plánování | Klasifikovaný zápočet | 3 |
3 | ZS | Podpora prodeje | Zkouška | 5 |
3 | ZS | Seminář k bakalářské práci 1 | Zápočet | 5 |
3 | LS | Agenturní praxe | Zápočet | 13 |
3 | LS | Seminář k bakalářské práci 2 | Zápočet | 5 |
Státní závěrečná zkouška
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
3 | LS | Teorie a praxe marketingové komunikace | Státní závěrečná zkouška | 0 |
Povinně volitelné předměty MK_KF
Student si z bloku volí minimálně 18 kreditů za bakalářské studium
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Dějiny výtvarné kultury 1 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | ZS | Český jazyk a stylistika | Zkouška | 3 |
1 | LS | Dějiny výtvarné kultury 2 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Neformální logika | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Principy fungování reklamní agentury | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Corporate design | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Intercultural projects 1 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Sociální média | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | LS | Intercultural projects 2 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | LS | Komunikace a řízení firmy Baťa | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | LS | Marketingová komunikace na sociálních sítích | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | LS | PPC reklama | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | LS | Sociální marketing | Zápočet | 2 |
2 | LS | Tvůrčí psaní | Klasifikovaný zápočet | 3 |
3 | ZS | Brandbuilding | Klasifikovaný zápočet | 3 |
3 | ZS | Mluvená řeč 1 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
3 | ZS | Právní aspekty v marketingové komunikaci | Klasifikovaný zápočet | 3 |