
- Fakulta
- Fakulta multimediálních komunikací
- Název
- Marketingová komunikace | B0414P180003
- Forma
- Kombinovaná
- Typ
- Bakalářský
- Udělovaný titul
- Bc.
- Délka studia
- 3 roky
- Počet přijímaných
- 60
Vzdělávací cíle
Cílem studia bakalářského studijního programu Marketingová komunikace je připravit absolventa vybaveného dostatečnými profesními znalostmi a kompetencemi, které zabezpečují vysokou míru a rychlost jeho adaptability na konkrétní praktické činnosti při výkonu povolání v marketingových útvarech a komunikačních odděleních firem, reklamních, komunikačních a PR agenturách, v rozpočtových a příspěvkových organizacích, ve státní a veřejné správě. Studijní program Marketingová komunikace má interdisciplinární charakter. Klade důraz na propojení znalostí z oblasti marketingové komunikace se znalostmi z marketingových, ekonomických, sociálně psychologických, manažerských a společensko-vědních disciplín za účelem pochopení pozice a významu marketingových komunikací v širším kontextu marketingového řízení firem a neziskových organizací, stejně jako pochopení širších souvislostí v rámci společensko-ekonomického, politického a kulturního života společnosti. Nedílnou součástí studia je také rozvoj kreativity, tvůrčího potenciálu studentů a týmové spolupráce. Cílem studia je dosáhnout vysoké míry všeobecných a odborných vědomostí, dovedností a návyků, osvojit si praktické znalosti, dovednosti a kompetence využitelné v oboru marketingové komunikace a chápat obor v širších souvislostech. Studium podporuje rozvoj pozitivních osobnostních rysů, společenskou odpovědnost, etický a čestný profesní přístup, předávání získaných vědomostí, sdílení hodnot a norem prospěšných k udržitelnému vývoji společnosti. Fakulta vytváří příznivé podmínky pro dosažení těchto cílů.
Návaznost na další studijní programy
Absolventi studijního programu Marketingová komunikace mohou pokračovat v navazujícím magisterském studijním programu Marketingová komunikace a jiných příbuzných oborech.
Požadavky na přijetí
Přijímací zkouška je jednokolová, uchazeči o studium skládají zkoušku prostřednictvím písemného testu, který prověřuje jejich obecné studijní předpoklady se zřetelem na potřeby oboru marketingové komunikace a skládá se z těchto části: 1. zkouška všeobecných znalostí (literatura, kultura, ekonomika a politika - základní všeobecný přehled na úrovni absolventa střední školy s maturitou); uchazeč může získat maximálně 50 bodů; 2. zkouška kreativity a logického myšlení (tvůrčí přístup k řešení drobných propagačních úkolů); uchazeč může získat maximálně 50 bodů. Pro studium v kombinované formě je k přijímacímu řízení požadováno doložení minimálně dvouleté praxe v oboru marketingové komunikace, čímž je zaručena odbornost jednotlivých uchazečů. Forma výuky je částečně zaměřena na přenos teoretických poznatků do konkrétní firemní praxe, proto je nutné, aby studenti rozuměli firemnímu prostředí a dokázali získané teoretické znalosti aplikovat do vlastního firemního prostředí. Studium nabízí rozšíření znalostí v mnoha dalších směrech.
Další informace o přijímacím řízení fakulty
Profil absolventa
Absolvent bakalářského stupně studijního programu Marketingová komunikace prokazuje následující všeobecné znalosti, schopnosti, dovednosti a kompetence: 1. schopnost všestranné, účinné a kultivované komunikace v českém jazyce, jak ve formě ústní, tak i ve formě písemné; komunikační a argumentační schopnosti; 2. schopnost komunikace v anglickém jazyce, a to jak v obecné, tak i odborné oblasti, schopnost využití těchto dovedností při samostatném jednání se zahraničními partnery či zákazníky i při studiu zahraniční odborné literatury; 3. dovednost výsledky své odborné výzkumné a/či tvůrčí práce přesvědčivě prezentovat; 4. vytváření hierarchie životních hodnot vedoucí k zodpovědnému chování vůči svému okolí, uvědomění si širších sociálně-ekonomických dopadů v oblasti každodenní reality a schopnost diskutovat je při prosazování etických zásad; 5. schopnost soužití a komunikace s ostatními lidmi, umění kriticky se vypořádat s cizím názorem, být tolerantní a empatický k jiným lidem, rozdílným kulturám a hodnotám; 6. orientace na trvalý rozvoj profesionálních znalostí, dovedností a vztahů ve svém oboru. V oblasti odborné a speciální absolvent bakalářského stupně prokazuje: 1. detailní znalost jednotlivých forem marketingové komunikace (reklama, public relations, přímý marketing, podpora prodeje, osobní prodej) včetně všech souvislostí, které se k nim vztahují, s důrazem na mediální a komunikační praxi v marketingové komunikaci; 2. profesní dovednosti a aplikační schopnosti v oblasti reklamy a dalších forem marketingové komunikace výrobků a služeb, uvědomění si významu jejich vzájemné integrace a interakce; 3. znalosti spojené s budováním image organizace a jejích produktů, posilováním její důvěryhodnosti a atraktivnosti, hledáním a nastolováním témat vhodných k prezentaci firem/organizací a jejich produktů; 4. schopnost identifikace klíčových prvků problémů a volba vhodné metody jejich řešení v takové míře, aby byl absolvent schopen plně participovat na plánování, organizování, řízení a vyhodnocování projektů z oblasti marketingové komerční i nekomerční komunikace, včetně vyhodnocování ekonomické náročnosti a efektivnosti těchto projektů; 5. efektivní komunikace na základě předávání a přijímání informací a myšlenek, schopnost na základě zpětné vazby vhodně přizpůsobit formu a obsah komunikace příjemci sdělení, osvojení dovednosti osobního vyjednávání s partnery a zákazníky; 6. znalost pojmů a zásad ekonomického řízení firem a neziskových organizací, sledování a řízení nákladů jak na efektivní komunikaci organizace, tak i na jiné činnosti spojené s jejím fungováním, orientace na dosahování firemních cílů a zajišťování firemní prosperity; 7. znalost výzkumné metodiky a schopnost její aplikace při shromažďování, analýze a vyhodnocování sociálně-ekonomických informací získaných jak z vnějšího, tak i z vnitřního prostředí organizace; 8. osvojení si základních legislativních norem souvisejících s výkonem práce v oblasti marketingové komunikace, znalost etických kodexů jednotlivých oborů marketingové komunikace; 9. znalost oblasti personálních aktivit, tj. administrativních a řídicích činností spojených s vnitřní komunikací a vedením pracovníků komerčních i nekomerčních organizací; 10. schopnost využít znalostí a dovedností pro aktivní využívání informačních a komunikačních technologií (ICT) při zpracování sociálně-ekonomických informací v procesu řízení komunikačních aktivit; 11. znalost efektivního využití sociálních sítí v rámci komunikačních strategií firem a organizací, znalost nových trendů v oblasti marketingové komunikace (guerilla marketing, shopper marketing, neuromarketing atd.) a jejich aplikace do praxe.
Předpoklad uplatnitelnosti
Absolventi bakalářského stupně studijního programu Marketingová komunikace najdou své uplatnění v komunikačních agenturách, podnikatelských organizacích, neziskových organizacích nebo ve veřejné správě, a to zejména na pracovních pozicích: specialista v oblasti reklamy, public relations, direct marketingu, osobního prodeje, podpory prodeje, digitální marketingové komunikace a nových médií, tiskový mluvčí, account manažer/manažerka, vedoucí kreativních týmů, marketingový a projektový manažer/manažerka.
Studijní plány
Rok platnosti: 2022
Povinné předměty MK_KF
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Filozofie | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | ZS | Informační zdroje a jejich využívání | Zápočet | 2 |
1 | ZS | Komunikační a prezentační dovednosti | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | ZS | Metodika tvůrčí práce | Zápočet | 1 |
1 | ZS | Počátky a vývoj marketingové komunikace | Zkouška | 5 |
1 | ZS | Úvod do studia médií | Zkouška | 5 |
1 | ZS | Základy marketingu | Zkouška | 5 |
1 | ZS | Základy psychologie | Zkouška | 3 |
1 | LS | Projektové řízení | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Ekonomika a podnikání | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Marketing 2 | Zkouška | 5 |
1 | LS | Média v marketingových komunikacích 2 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Teorie marketingové komunikace | Zkouška | 5 |
1 | LS | Teorie komunikace | Zkouška | 5 |
1 | LS | Týmová práce | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Digitální komunikace 1 | Zkouška | 5 |
2 | ZS | Management | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Metody a techniky marketingového výzkumu | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Osobní prodej | Zkouška | 5 |
2 | ZS | Psychologie médií | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Úvod do studia public relations | Zkouška | 5 |
2 | ZS | Reklama 1 | Zkouška | 5 |
2 | ZS | Ročníková práce 1 | Zápočet | 1 |
2 | LS | Aplikovaný marketingový výzkum | Zkouška | 5 |
2 | LS | Digitální komunikace 2 | Zkouška | 5 |
2 | LS | Psychologie publika | Zkouška | 5 |
2 | LS | Public relations v praxi | Zkouška | 5 |
2 | LS | Reklama 2 | Zkouška | 5 |
2 | LS | Ročníková práce 2 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | LS | Základy sociologie | Klasifikovaný zápočet | 3 |
3 | ZS | Odborná angličtina na úrovni B2 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
3 | ZS | Copywriting | Klasifikovaný zápočet | 3 |
3 | ZS | Direct marketing | Zkouška | 5 |
3 | ZS | Teorie a praxe integrované marketingové komunikace | Zkouška | 5 |
3 | ZS | Mediální plánování | Klasifikovaný zápočet | 3 |
3 | ZS | Podpora prodeje | Zkouška | 5 |
3 | ZS | Seminář k bakalářské práci 1 | Zápočet | 5 |
3 | LS | Agenturní praxe | Zápočet | 13 |
3 | LS | Seminář k bakalářské práci 2 | Zápočet | 5 |
Státní závěrečná zkouška
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
3 | LS | Teorie a praxe marketingové komunikace | Státní závěrečná zkouška | 0 |
Povinně volitelné předměty MK_KF
Student si z bloku volí minimálně 18 kreditů za bakalářské studium
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Dějiny výtvarné kultury 1 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | ZS | Český jazyk a stylistika | Zkouška | 3 |
1 | LS | Dějiny výtvarné kultury 2 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Neformální logika | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Principy fungování reklamní agentury | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Corporate design | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Intercultural projects 1 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Sociální média | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | LS | Intercultural projects 2 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | LS | Marketingová komunikace na sociálních sítích | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | LS | PPC reklama | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | LS | Sociální marketing | Zápočet | 2 |
3 | ZS | Brand Building | Klasifikovaný zápočet | 3 |
3 | ZS | Právní aspekty v MK | Klasifikovaný zápočet | 3 |
3 | LS | Mluvená řeč 1 | Klasifikovaný zápočet | 3 |