Fakulta multimediálních komunikací

Design

Vzdělávací cíle

Studijní program Design je zaměřen na tvůrčí a odborné znalosti i dovednosti specializací Grafický design, Průmyslový design, Produktový design, Tvorba prostoru, Design skla, Design oděvu, Design obuvi, Digitální design, Game Design a Reklamní fotografie. Magisterské studium umožňuje studentovi přistoupit k vlastní tvůrčí práci s hlubším pochopením a rozvinout při tvorbě praktickou odbornou znalost a tvořivost spolu se sebereflexí a osobitým viděním. Cílem studia je, aby studenti oboru získávali teoretická východiska jednotlivých etap odborně zaměřené práce, kterou si ověřují v praxi při realizaci náročnějších cvičení. Současné trendy v praxi směřují k multiplicitě, záměrem tedy je připravit profesně zdatné odborníky, kteří se orientují na komerční i uměleckou sféru nejen ve své profesi, ale i v hraničních oborech, přičemž jsou schopni odevzdávat výstupy jak individuální, tak výstupy, které jsou součástí týmové práce. Student je připraven během výukového procesu na veřejné prezentace a jako přirozený proces vnímá i pravidelné evaluování tvorby.

Návaznost na další studijní programy

Studijní program navazuje na bakalářský studijní program vyučovaný na FMK, dotýká se však dalších tematických okruhů a programů v oblasti vzdělávání Umění, zaměřených na umění, kulturní a kreativní průmysly. Pro absolventy se nabízí možnost pokračovat v doktorském studiu v oblasti vzdělávání Umění.

Profil absolventa

Absolvent Design je vybaven kvalitními znalostmi postupů a metod v oblasti designu, ovládá široké znalosti vycházející ze současných trendů poznání, je schopen porozumění své specializaci a kreativního využívání a rozvíjení tvůrčího potenciálu. Má zkušenosti z praktického i teoretického přesahu do dalších kreativních oborů. Ovládá technologie s oborem svázané. Nachází uplatnění na pozicích v oblasti užitého i volného umění v uměleckých institucích a společnostech i jako umělec ve svobodném povolání. Absolvent byl veden ke schopnosti prezentace i sebeprezentace, je tedy schopen reflektovat tvůrčí výkon. Díky různorodému typu praktických zadání je připraven na individuální tvůrčí činnost, stejně jako na práci týmovou. Ve vazbě na vlastní tvůrčí činnost zvládá i základní administrativní úkony. Ovládá alespoň jeden cizí jazyk, aby byl schopen působit v mezinárodním kontextu. Má možnost vypracovat diplomovou práci v anglickém jazyce. Jazykové schopnosti může rozvíjet i při studiu a zpracování klauzurních prací, prostřednictvím doporučené literatury v anglickém jazyce.

Předpoklad uplatnitelnosti

Absolvent je vybaven odpovídajícími znalostmi i dovednostmi tak, že obstojí jako samostatný tvůrce v oblasti užitého umění, dále v multimediálních agenturách, v reklamních a propagačních odděleních obchodních a výrobních organizací, v oblasti užité grafiky, v oblasti veletrhů a výstav, v oblasti designu obalů a výrobků, designu obuvi a oděvu, či web designu a game designu. Je vybaven schopností spolupracovat v týmech a podílet se na procesech tvorby.

Specializace/obory programu

Zk.Specializace / OborPočet kreditůDélka studia
Produktový design
nDE
120
Design obuvi
nOB
120
Design oděvu
nOD
120
Průmyslový design
nPD
120
Sklo, prostor, objekt
nSK
120
Tvorba prostoru
nTP
120