- Fakulta
- Fakulta managementu a ekonomiky
- Program
- Management a marketing | N0413A050031
- Název
- Design management | M19006
- Forma
- Prezenční
- Typ
- Navazující
- Jazyk
- Čeština
- Udělovaný titul
- Ing.
Anotace
Záměr rozvoje magisterského studijního programu Management a marketing vychází ze tří úrovní, a to nadnárodní, kdy respektuje zásady a doporučení Boloňského procesu ve vztahu k dodržování podmínek Evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání (European Higher Education Area ? EHEA) a východisek Strategického rámce evropské spolupráce ve vzdělávání a odborné přípravě (ET 2020), národní, kdy je v souladu s Dlouhodobým záměrem vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období 2016 ? 2020 a Nařízení vlády č. 274/2016 Sb., ze dne 24. srpna 2016 o standardech pro akreditace ve vysokém školství, a místní, kdy podmínky rozvoje studijního programu odpovídají záměrům uvedených v Dlouhodobého záměru vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a další tvůrčí činnosti FaME UTB ve Zlíně pro roky 2016-2020.
Požadavky na přijetí
Ke studiu budou přijati a zapsáni podle § 48 Zákona všichni uchazeči, kteří si podali ve stanoveném termínu přihlášku ke studiu do magisterského studijního programu Fakulty managemu a ekonomiky řádně ukončili předchozí bakalářské studium a dostavili se k zápisu do studia.
Další informace o přijímacím řízení fakulty
Profil absolventa
Design management vybavuje absolventa souhrnem znalostí z oblasti vývoje a současného stavu designu, způsobu jeho řízení v rámci specifik kreativních průmyslů a významu v kreativní ekonomice z využití pohledu vizuálního umění v marketingovém mixu. Absolvent následně bude schopen samostatně strategicky nastavovat, řídit, a vyhodnocovat inovační proces v oblasti designu v organizaci při zapojení zákazníka a dalších aktérů regionálního inovačního systému.
Předpoklad uplatnitelnosti
Z pohledu specializace se předpokládá následující uplatnění: a) pozice kreativní manažera či obdobná pozice v marketingových agenturách; týmový spolupracovník při vývoji produktu určeného pro B2C sektor, odborný pracovník spoluzodpovědný za vývoj designu v marketingovém oddělení firmy, junior/senior design manažer v oddělení vývoji produktů či grafickém studiu. b) Absolvent je také připraven si založit vlastní firmu (např. reklamní, komunikační či marketingovou agenturu) nebo start-up jiného charakteru s vysokým přidanou hodnotu tvořenou designem.
Studijní plány
Rok platnosti: 2024Povinné předměty v češtině MM DM PS
K tomu, aby mohl student FaME pokračovat ve studiu ve druhém roce magisterského studijního programu (dále jen "MSP"), je nutno získat alespoň 65 % kreditů z povinných předmětů za první rok studia podle aktuálních studijních plánů pro dané studijní programy a specializace. Výše kreditů nutných pro postup do druhého roku studia MSP se zaokrouhluje na celé kredity dolů a je zveřejněna v Rozhodnutí děkana pro příslušný akademický rok.
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Produktový design | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | ZS | Estetika | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | ZS | Mikroekonomie 2 | Zkouška | 5 |
1 | ZS | Strategický management | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Manažerské účetnictví 2 | Zkouška | 5 |
1 | ZS | Řízení procesů v organizacích | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Kvantitativní metody v rozhodování | Zkouška | 5 |
1 | LS | Makroekonomie 2 | Zkouška | 5 |
1 | LS | Marketingové aplikace | Zkouška | 4 |
1 | LS | Řízení designu I | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Současné tendence designu 2 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Management v kreativním průmyslu | Zkouška | 4 |
1 | LS | Risk management | Zkouška | 5 |
2 | ZS | Ateliérová stáž - design management | Zápočet | 2 |
2 | ZS | Manažerská etika | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Marketingová komunikace | Zkouška | 4 |
2 | ZS | Řízení designu II | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Řízení lidských zdrojů 2 | Zkouška | 3 |
2 | ZS | Seminář k diplomové práci | Zápočet | 2 |
2 | ZS | Firemní inovační politika | Zkouška | 4 |
2 | ZS | Právo pro ekonomy | Zkouška | 4 |
2 | LS | Odborná rozprava SZZ z předmětů: Ekonomie, Ekonomicko-matematické metody, Management, Marketing | Státní závěrečná zkouška | 0 |
2 | LS | Příprava diplomové práce a odborná diplomová praxe | Zápočet | 30 |
Povinné předměty v angličtině MM DM PS
V průběhu MSP musí student absolvovat minimálně jeden odborný předmět v AJ libovolně z nabídky povinných či povinně volitelných předmětů. Netýká se studentů, kteří vyjíždějí na studijní pobyt do zahraničí a absolvují tam předměty v anglickém jazyce. Seznam odborných předmětů, které lze studovat v anglickém jazyce, je uveden v excelovských studijních plánech na webu fakulty. Z této nabídky předmětů si student vybírá buď povinný či povinně volitelný předmět v českém jazyce a nebo v jazyce anglickém. Nelze studovat obě varianty (v ČJ a v AJ)
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Microeconomics 2 | Zkouška | 5 |
1 | ZS | Strategic Management | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Management Accounting 2 | Zkouška | 5 |
1 | ZS | Reengineering of Enterprise Processes | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Quantitative Decision-Making Methods | Zkouška | 5 |
1 | LS | Macroeconomics 2 | Zkouška | 5 |
1 | LS | Marketing Applications | Zkouška | 4 |
1 | LS | Risk management | Zkouška | 5 |
2 | ZS | Business Ethics | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Marketing Communication | Zkouška | 4 |
2 | ZS | Human Resource Management 2 | Zkouška | 3 |
2 | ZS | Firm Innovation Policy | Zkouška | 4 |
Povinně volitelné předměty MM DM PS
Student si volí z nabídky povinně volitelných předmětů - skupina 1 předměty minimálně za 6 kredity. V průběhu MSP musí student absolvovat minimálně jeden odborný předmět v AJ libovolně z nabídky povinných či povinně volitelných předmětů. Netýká se studentů, kteří vyjíždějí na studijní pobyt do zahraničí a absolvují tam předměty v anglickém jazyce. Seznam odborných předmětů, které lze studovat v anglickém jazyce, je uveden v excelovských studijních plánech na webu fakulty. Z této nabídky předmětů si student vybírá buď povinný či povinně volitelný předmět v českém jazyce a nebo v jazyce anglickém. Nelze studovat obě varianty (v ČJ a v AJ).
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Digital Economy | Zkouška | 3 |
1 | ZS | Digitální ekonomika | Zkouška | 3 |
1 | ZS | Kultura mluvené a psané komunikace | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | ZS | Management značky | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Brand Management | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Business akademie 1 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | LS | Presentation Skills | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Řízení organizací 1 | Klasifikovaný zápočet | 6 |
1 | LS | Základy projektového řízení | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Business akademie 2 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | LS | Manažerské informační systémy | Zkouška | 4 |
1 | LS | Managerial Information System | Zkouška | 4 |
2 | ZS | Webdesign 1 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
2 | ZS | Řízení organizací 2 | Klasifikovaný zápočet | 6 |
2 | ZS | Mezinárodní marketing | Zkouška | 4 |
2 | ZS | International Marketing | Zkouška | 4 |
2 | ZS | Ekonometrie | Klasifikovaný zápočet | 4 |
2 | ZS | Econometrics | Klasifikovaný zápočet | 4 |
ZS | Behavioral Economics | Klasifikovaný zápočet | 3 | |
ZS | Behaviorální ekonomie | Klasifikovaný zápočet | 3 | |
ZS | Řízení projektů 1 | Zápočet | 3 | |
LS | Oborové minimum grafického designu | Klasifikovaný zápočet | 3 | |
LS | Consumer Behaviour | Klasifikovaný zápočet | 3 | |
LS | Choování spotřebitele | Klasifikovaný zápočet | 3 | |
LS | Historie podnikání firmy Baťa | Klasifikovaný zápočet | 3 | |
LS | Řízení projektů 2 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
Povinný cizí jazyk
Student si volí z předmětů Business English a Wirstschaftdeutsch pouze jeden z nich podle svého jazykového zaměření
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | LS | Business English | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Wirtschaftsdeutsch | Klasifikovaný zápočet | 3 |
Zápis
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
ZS | Zápis do akademického roku 2024/2025 | Postupová | 0 |
Povinné předměty v češtině MM DM PS
K tomu, aby mohl student FaME pokračovat ve studiu ve druhém roce magisterského studijního programu (dále jen "MSP"), je nutno získat alespoň 65 % kreditů z povinných předmětů za první rok studia podle aktuálních studijních plánů pro dané studijní programy a specializace. Výše kreditů nutných pro postup do druhého roku studia MSP se zaokrouhluje na celé kredity dolů a je zveřejněna v Rozhodnutí děkana pro příslušný akademický rok.
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Produktový design | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | ZS | Estetika | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | ZS | Mikroekonomie 2 | Zkouška | 5 |
1 | ZS | Strategický management | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Manažerské účetnictví 2 | Zkouška | 5 |
1 | ZS | Řízení procesů v organizacích | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Kvantitativní metody v rozhodování | Zkouška | 5 |
1 | LS | Makroekonomie 2 | Zkouška | 5 |
1 | LS | Marketingové aplikace | Zkouška | 4 |
1 | LS | Řízení designu I | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Současné tendence designu 2 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Management v kreativním průmyslu | Zkouška | 4 |
1 | LS | Risk management | Zkouška | 5 |
2 | ZS | Ateliérová stáž - design management | Zápočet | 2 |
2 | ZS | Manažerská etika | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Marketingová komunikace | Zkouška | 4 |
2 | ZS | Řízení designu II | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Řízení lidských zdrojů 2 | Zkouška | 3 |
2 | ZS | Seminář k diplomové práci | Zápočet | 2 |
2 | ZS | Firemní inovační politika | Zkouška | 4 |
2 | ZS | Právo pro ekonomy | Zkouška | 4 |
2 | LS | Odborná rozprava SZZ z předmětů: Ekonomie, Ekonomicko-matematické metody, Management, Marketing | Státní závěrečná zkouška | 0 |
2 | LS | Příprava diplomové práce a odborná diplomová praxe | Zápočet | 30 |
Povinné předměty v angličtině MM DM PS
V průběhu MSP musí student absolvovat minimálně jeden odborný předmět v AJ libovolně z nabídky povinných či povinně volitelných předmětů. Netýká se studentů, kteří vyjíždějí na studijní pobyt do zahraničí a absolvují tam předměty v anglickém jazyce. Seznam odborných předmětů, které lze studovat v anglickém jazyce, je uveden v excelovských studijních plánech na webu fakulty. Z této nabídky předmětů si student vybírá buď povinný či povinně volitelný předmět v českém jazyce a nebo v jazyce anglickém. Nelze studovat obě varianty (v ČJ a v AJ)
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Microeconomics 2 | Zkouška | 5 |
1 | ZS | Strategic Management | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Management Accounting 2 | Zkouška | 5 |
1 | ZS | Reengineering of Enterprise Processes | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Quantitative Decision-Making Methods | Zkouška | 5 |
1 | LS | Macroeconomics 2 | Zkouška | 5 |
1 | LS | Marketing Applications | Zkouška | 4 |
1 | LS | Risk management | Zkouška | 5 |
2 | ZS | Business Ethics | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Marketing Communication | Zkouška | 4 |
2 | ZS | Human Resource Management 2 | Zkouška | 3 |
2 | ZS | Firm Innovation Policy | Zkouška | 4 |
Povinně volitelné předměty MM DM PS
Student si volí z nabídky povinně volitelných předmětů - skupina 1 předměty minimálně za 6 kredity. V průběhu MSP musí student absolvovat minimálně jeden odborný předmět v AJ libovolně z nabídky povinných či povinně volitelných předmětů. Netýká se studentů, kteří vyjíždějí na studijní pobyt do zahraničí a absolvují tam předměty v anglickém jazyce. Seznam odborných předmětů, které lze studovat v anglickém jazyce, je uveden v excelovských studijních plánech na webu fakulty. Z této nabídky předmětů si student vybírá buď povinný či povinně volitelný předmět v českém jazyce a nebo v jazyce anglickém. Nelze studovat obě varianty (v ČJ a v AJ).
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Digital Economy | Zkouška | 3 |
1 | ZS | Digitální ekonomika | Zkouška | 3 |
1 | ZS | Kultura mluvené a psané komunikace | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | ZS | Management značky | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Brand Management | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Business akademie 1 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | LS | Presentation Skills | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Řízení organizací 1 | Klasifikovaný zápočet | 6 |
1 | LS | Základy projektového řízení | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Business akademie 2 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | LS | Manažerské informační systémy | Zkouška | 4 |
1 | LS | Managerial Information System | Zkouška | 4 |
2 | ZS | Webdesign 1 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
2 | ZS | Řízení organizací 2 | Klasifikovaný zápočet | 6 |
2 | ZS | Mezinárodní marketing | Zkouška | 4 |
2 | ZS | International Marketing | Zkouška | 4 |
2 | ZS | Ekonometrie | Klasifikovaný zápočet | 4 |
2 | ZS | Econometrics | Klasifikovaný zápočet | 4 |
ZS | Behavioral Economics | Klasifikovaný zápočet | 3 | |
ZS | Behaviorální ekonomie | Klasifikovaný zápočet | 3 | |
ZS | Řízení projektů 1 | Zápočet | 3 | |
LS | Oborové minimum grafického designu | Klasifikovaný zápočet | 3 | |
LS | Consumer Behaviour | Klasifikovaný zápočet | 3 | |
LS | Choování spotřebitele | Klasifikovaný zápočet | 3 | |
LS | Historie podnikání firmy Baťa | Klasifikovaný zápočet | 3 | |
LS | Řízení projektů 2 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
Povinný cizí jazyk
Student si volí z předmětů Business English a Wirstschaftdeutsch pouze jeden z nich podle svého jazykového zaměření
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | LS | Business English | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Wirtschaftsdeutsch | Klasifikovaný zápočet | 3 |
Zápis
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
ZS | Zápis do akademického roku 2024/2025 | Postupová | 0 |