- Fakulta
- Fakulta managementu a ekonomiky
- Program
- Management a marketing | N0413A050031
- Název
- Marketing management | M19005
- Forma
- Kombinovaná
- Typ
- Navazující
- Jazyk
- Čeština
- Udělovaný titul
- Ing.
Anotace
Záměr rozvoje magisterského studijního programu Management a marketing vychází ze tří úrovní, a to nadnárodní, kdy respektuje zásady a doporučení Boloňského procesu ve vztahu k dodržování podmínek Evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání (European Higher Education Area - EHEA) a východisek Strategického rámce evropské spolupráce ve vzdělávání a odborné přípravě (ET 2020), národní, kdy je v souladu s Dlouhodobým záměrem vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období 2016 - 2020 a Nařízení vlády č. 274/2016 Sb., ze dne 24. srpna 2016 o standardech pro akreditace ve vysokém školství, a místní, kdy podmínky rozvoje studijního programu odpovídají záměrům uvedených v Dlouhodobého záměru vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a další tvůrčí činnosti FaME UTB ve Zlíně pro roky 2016-2020.
Požadavky na přijetí
Ke studiu budou přijati a zapsáni podle § 48 Zákona všichni uchazeči, kteří si podali ve stanoveném termínu přihlášku ke studiu do magisterského studijního programu Fakulty managemu a ekonomiky řádně ukončili předchozí bakalářské studium a dostavili se k zápisu do studia.
Další informace o přijímacím řízení fakulty
Profil absolventa
Marketing management vybavuje absolventa souborem základních znalostí klíčových ekonomických předmětů a jejich vzájemných souvislostí. Porozumí managementu, marketingu, podnikovým činnostem, procesům, nástrojům a technologiím aplikovaným v oblasti marketingového řízení podniku. Bude umět definovat a analyzovat problémy z oblasti managementu a marketingu a navrhovat jejich základní směr řešení.
Předpoklad uplatnitelnosti
z pohledu specializace Marketing management se předpokládá následující uplatnění: a) pozice v oblasti soukromého sektoru, a to v profesích jako marketingový manažer, marketingový specialista, marketingový analytik, social media manažer, PR manažer, manažer nákupu či prodeje, product manažer, designér, brand manažer, marketingový konzultant, projektový manažer, HR manažer v průmyslových podnicích, obchodních firmách či finančních institucích v domácím prostředí, ale i zahraničí. b) Založení a rozvíjení vlastního podnikatelského subjektu a jeho řízení v jakémkoliv odvětví podnikatelského prostředí s akcentem na marketingové poradenství.
Studijní plány
Rok platnosti: 2024Povinné předměty v češtině MM KS
K tomu, aby mohl student FaME pokračovat ve studiu ve druhém roce magisterského studijního programu (dále jen "MSP"), je nutno získat alespoň 65 % kreditů z povinných předmětů za první rok studia podle aktuálních studijních plánů pro dané studijní programy a specializace. Výše kreditů nutných pro postup do druhého roku studia MSP se zaokrouhluje na celé kredity dolů a je zveřejněna v Rozhodnutí děkana pro příslušný akademický rok.
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Mikroekonomie 2 | Zkouška | 5 |
1 | ZS | Aplikovaný marketingový výzkum | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Digitální Marketing | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | ZS | Management značky | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Strategický management | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Manažerské účetnictví 2 | Zkouška | 5 |
1 | ZS | Řízení procesů v organizacích | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Kvantitativní metody v rozhodování | Zkouška | 5 |
1 | LS | Makroekonomie 2 | Zkouška | 5 |
1 | LS | Marketingové aplikace | Zkouška | 4 |
1 | LS | Obchodní jednání | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Manažerské informační systémy | Zkouška | 4 |
1 | LS | Risk management | Zkouška | 5 |
2 | ZS | Manažerská etika | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Marketingová komunikace | Zkouška | 4 |
2 | ZS | Mezinárodní marketing | Zkouška | 4 |
2 | ZS | Řízení lidských zdrojů 2 | Zkouška | 3 |
2 | ZS | Seminář k diplomové práci | Zápočet | 2 |
2 | ZS | Právo pro ekonomy | Zkouška | 4 |
2 | ZS | Ekonometrie | Klasifikovaný zápočet | 4 |
2 | LS | Odborná rozprava SZZ z předmětů: Ekonomie, Ekonomicko-matematické metody, Management, Marketing | Státní závěrečná zkouška | 0 |
2 | LS | Příprava diplomové práce a odborná diplomová praxe | Zápočet | 30 |
Povinné předměty v angličtině MM MM KS
V průběhu MSP musí student absolvovat minimálně jeden odborný předmět v AJ libovolně z nabídky povinných či povinně volitelných předmětů. Netýká se studentů, kteří vyjíždějí na studijní pobyt do zahraničí a absolvují tam předměty v anglickém jazyce. Seznam odborných předmětů, které lze studovat v anglickém jazyce, je uveden v excelovských studijních plánech na webu fakulty. Z této nabídky předmětů si student vybírá buď povinný či povinně volitelný předmět v českém jazyce a nebo v jazyce anglickém. Nelze studovat obě varianty (v ČJ a v AJ)
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | LS | Marketing Applications | Zkouška | 4 |
2 | ZS | Business Ethics | Klasifikovaný zápočet | 3 |
Povinně volitelné předměty MM MM KS
Student si volí z nabídky povinně volitelných předmětů - skupina 1 předměty minimálně za 8 kredity. V průběhu MSP musí student absolvovat minimálně jeden odborný předmět v AJ libovolně z nabídky povinných či povinně volitelných předmětů. Netýká se studentů, kteří vyjíždějí na studijní pobyt do zahraničí a absolvují tam předměty v anglickém jazyce. Seznam odborných předmětů, které lze studovat v anglickém jazyce, je uveden v excelovských studijních plánech na webu fakulty. Z této nabídky předmětů si student vybírá buď povinný či povinně volitelný předmět v českém jazyce a nebo v jazyce anglickém. Nelze studovat obě varianty (v ČJ a v AJ).
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Kultura mluvené a psané komunikace | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | ZS | Tvorba business modelů | Zkouška | 4 |
1 | LS | Consumer Behaviour | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Historie podnikání firmy Baťa | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Základy projektového řízení | Klasifikovaný zápočet | 3 |
ZS | Behaviorální ekonomie | Klasifikovaný zápočet | 3 | |
ZS | Digitální ekonomika | Zkouška | 3 | |
ZS | Řízení vztahů se zákazníky | Klasifikovaný zápočet | 3 | |
LS | Oborové minimum grafického designu | Klasifikovaný zápočet | 3 |
Povinný cizí jazyk
Student si volí z předmětů Business English a Wirstschaftdeutsch pouze jeden z nich podle svého jazykového zaměření
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | LS | Business English | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | LS | Wirtschaftsdeutsch | Klasifikovaný zápočet | 3 |
Zápis
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
ZS | Zápis do akademického roku 2024/2025 | Postupová | 0 |