- Fakulta
- Fakulta managementu a ekonomiky
- Program
- Ekonomika podniku a podnikání | N0413A050023
- Název
- Podnikání ve službách cestovního ruchu | M19004
- Forma
- Prezenční
- Typ
- Navazující
- Jazyk
- Čeština
- Udělovaný titul
- Ing.
- Délka studia
- 2 roky
Anotace
Rozvoj studijního programu reflektuje tři úrovní rozvoje, a to nadnárodní, kdy respektuje zásady a doporučení Boloňského procesu ve vztahu k dodržování podmínek Evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání (European Higher Education Area ? EHEA) a východisek Strategického rámce evropské spolupráce ve vzdělávání a odborné přípravě (ET 2020), národní, kdy je v souladu s Dlouhodobým záměrem vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období 2016 ? 2020 a Nařízení vlády č. 274/2016 Sb., ze dne 24. srpna 2016 o standardech pro akreditace ve vysokém školství, a místní, kdy podmínky rozvoje studijního programu odpovídají záměrům uvedených v Dlouhodobého záměru vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a další tvůrčí činnosti FaME UTB ve Zlíně pro roky 2016-2020. Základním směrem rozvoje studijního programu je jeho úzká návaznost na vědecko-výzkumné aktivity fakulty. Studijní program, jeho struktura a obsahová náplň jednotlivých předmětů bude reflektovat aktuální vývoj oboru ve světovém a místním kontextu a to jak z pohledu výzkumu, tak praktických aplikací.
Požadavky na přijetí
Ke studiu budou přijati a zapsáni podle § 48 Zákona všichni uchazeči, kteří si podali ve stanoveném termínu přihlášku ke studiu do magisterského studijního programu Fakulty managemu a ekonomiky řádně ukončili předchozí bakalářské studium a dostavili se k zápisu do studia.
Další informace o přijímacím řízení fakulty
Profil absolventa
Specializace Podnikání ve službách cestovního ruchu vybavuje absolventa souhrnem znalostí a dovedností z oblasti nástrojů řízení firmy, které jsou specificky uzpůsobeny oblasti služeb cestovního ruchu či případnému podnikání v těchto službách. Vedle klíčových předmětů zaměřených na problematiku ekonomického řízení firmy, absolvent porozumí pokročilým přístupům uplatňovaným při řízení firmy v oblasti služeb cestovního ruchu, komplexně porozumí vztahům ve finančním řízení, problematice regionálních a mezinárodních specifik cestovního ruchu, marketingové oblasti a získá potřebné znalosti z právní oblasti. Vedle těchto dovedností si absolvent osvojí znalost nástrojů a metod používaných pro řízení služeb cestovního ruchu a podnikání ve službách a v cestovním ruchu a pochopí jejich vzájemné souvislosti.
Předpoklad uplatnitelnosti
Z pohledu specializace Podnikání ve službách cestovního ruchu se poté předpokládá následující převažující uplatnění: Absolvent bude kompetentní pro praktické uplatnění ve všech úrovních manažerských a specializovaných odborných funkcích v podnicích cestovního ruchu, i organizacích veřejné správy dotýkajících se oblasti cestovního ruchu. Požadavky na absolventy reflektují požadavky praxe podnikatelského prostředí získané na základě výsledků rozsáhlých šetření mezi firmami a dalšími organizacemi, kdy z pohledu specializace Podnikání ve službách cestovního ruchu se předpokládá následující uplatnění: a. pozice v oblasti soukromého sektoru, a to v profesích v cestovních kancelářích, v oblasti hotelového průmyslu, a to jak v rámci tuzemských, tak i zahraničních společností. Absolvent může působit na pozici manažera hotelového či lázeňského provozu, ekonoma či vedoucího cestovní kanceláře apod. Předpokládanou oblastí uplatnění absolventa bude i státní správa se zaměřením na oblast cestovního ruchu, jako např. státní instituce a organizační struktury na místní a regionální úrovni. Absolvent se uplatní na pozici produktového manažera, vedoucího regionálních kanceláří cestovního ruchu apod. b. odstartování a rozvíjení vlastního podnikatelského projektu jako např. vlastní cestovní kanceláře či založení jiného podniku z oblasti služeb cestovního ruchu.
Studijní plány
Rok platnosti: 2024Povinné předměty v češtině EPP PCR PS
K tomu, aby mohl student FaME pokračovat ve studiu ve druhém roce magisterského studijního programu (dále jen "MSP"), je nutno získat alespoň 65 % kreditů z povinných předmětů za první rok studia podle aktuálních studijních plánů pro dané studijní programy a specializace. Výše kreditů nutných pro postup do druhého roku studia MSP se zaokrouhluje na celé kredity dolů a je zveřejněna v Rozhodnutí děkana pro příslušný akademický rok.
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Mikroekonomie 2 | Zkouška | 5 |
1 | ZS | Tvorba business modelů | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Ekonomika služeb | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Manažerské účetnictví 2 | Zkouška | 5 |
1 | ZS | Firemní inovační politika | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Řízení podnikových procesů | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Kvantitativní metody v rozhodování | Zkouška | 5 |
1 | LS | Angličtina v cestovním ruchu | Zkouška | 3 |
1 | LS | Makroekonomie 2 | Zkouška | 5 |
1 | LS | Ekonomika a podnikání ve službách cestovního ruchu | Zkouška | 5 |
1 | LS | Podniková ekonomika 3 | Zkouška | 5 |
1 | LS | Podpora podnikání a jeho udržitelnost | Zkouška | 5 |
1 | LS | Informační technologie v cestovním ruchu | Zkouška | 4 |
1 | LS | Správa reg.rozvoje, dopravy a cest.ruchu | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Controlling | Zkouška | 5 |
2 | ZS | Mezinárodní cestovní ruch | Zkouška | 4 |
2 | ZS | Řízení služeb cestovního ruchu | Zkouška | 4 |
2 | ZS | Seminář k diplomové práci Podnikání ve službách cestovního ruchu | Zápočet | 2 |
2 | ZS | Právo pro podnikatele | Zkouška | 4 |
2 | ZS | Regionální struktury Evropy a ČR | Zkouška | 5 |
2 | LS | Odborná rozprava SZZ Podnikání ve službách cestovního ruchu z předmětů: Ekonomie, Podnikání, Podniková ekonomika, Ekonomika cestovního ruchu | Státní závěrečná zkouška | 0 |
2 | LS | Příprava diplomové práce a odborná praxe Podnikání ve službách cestovního ruchu | Zápočet | 30 |
Povinné předměty v angličtině EPP PCR PS
V průběhu MSP musí student absolvovat minimálně jeden odborný předmět v AJ libovolně z nabídky povinných či povinně volitelných předmětů. Netýká se studentů, kteří vyjíždějí na studijní pobyt do zahraničí a absolvují tam předměty v anglickém jazyce. Seznam odborných předmětů, které lze studovat v anglickém jazyce, je uveden v excelovských studijních plánech na webu fakulty. Z této nabídky předmětů si student vybírá buď povinný či povinně volitelný předmět v českém jazyce a nebo v jazyce anglickém. Nelze studovat obě varianty (v ČJ a v AJ)
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Microeconomics 2 | Zkouška | 5 |
1 | ZS | Service Economy | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Management Accounting 2 | Zkouška | 5 |
1 | ZS | Firm Innovation Policy | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Reengineering of Enterprise Processes | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Quantitative Decision-Making Methods | Zkouška | 5 |
1 | LS | Macroeconomics 2 | Zkouška | 5 |
1 | LS | Enterprise Economics 3 | Zkouška | 5 |
1 | LS | Business Support and Sustainability | Zkouška | 5 |
2 | ZS | Controlling | Zkouška | 5 |
Povinně volitelné předměty EPP PEP PS
Student si volí z nabídky povinně volitelných předmětů - skupina 1 předměty minimálně za 5 kredity. V průběhu MSP musí student absolvovat minimálně jeden odborný předmět v AJ libovolně z nabídky povinných či povinně volitelných předmětů. Netýká se studentů, kteří vyjíždějí na studijní pobyt do zahraničí a absolvují tam předměty v anglickém jazyce. Seznam odborných předmětů, které lze studovat v anglickém jazyce, je uveden v excelovských studijních plánech na webu fakulty. Z této nabídky předmětů si student vybírá buď povinný či povinně volitelný předmět v českém jazyce a nebo v jazyce anglickém. Nelze studovat obě varianty (v ČJ a v AJ).
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Kultura mluvené a psané komunikace | Klasifikovaný zápočet | 3 |
1 | ZS | Mezinárodní marketing | Zkouška | 4 |
1 | ZS | International Marketing | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Business akademie 1 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | LS | Řízení organizací 1 | Klasifikovaný zápočet | 6 |
1 | LS | Marketingové aplikace | Zkouška | 4 |
1 | LS | Business akademie 2 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
2 | ZS | Řízení organizací 2 | Klasifikovaný zápočet | 6 |
2 | ZS | Koncepty podnikatelského myšlení | Zkouška | 4 |
2 | ZS | Concepts of Business Thinking | Zkouška | 4 |
2 | ZS | Geografické informační systémy ve VSRR | Klasifikovaný zápočet | 3 |
2 | ZS | Ekonometrie | Klasifikovaný zápočet | 4 |
2 | ZS | Econometrics | Klasifikovaný zápočet | 4 |
ZS | Behavioral Economics | Klasifikovaný zápočet | 3 | |
ZS | Behaviorální ekonomie | Klasifikovaný zápočet | 3 | |
ZS | Digital Economy | Zkouška | 3 | |
ZS | Digitální ekonomika | Zkouška | 3 | |
ZS | Business Ethics | Klasifikovaný zápočet | 3 | |
ZS | Manažerská etika | Klasifikovaný zápočet | 3 | |
ZS | Řízení projektů 1 | Zápočet | 3 | |
ZS | Řízení lidských zdrojů 2 | Zkouška | 3 | |
ZS | Human Resource Management 2 | Zkouška | 3 | |
LS | Historie podnikání firmy Baťa | Klasifikovaný zápočet | 3 | |
LS | Obchodní jednání | Klasifikovaný zápočet | 3 | |
LS | Řízení projektů 2 | Klasifikovaný zápočet | 3 |
Zápis
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
ZS | Zápis do akademického roku 2024/2025 | Postupová | 0 |