Fakulta multimediálních komunikací

Game Design

Anotace

Studium NMSP Multimédia/specializace Game Design se zaměřuje na vše vizuální: 3D, 2D, Concept Art, level design, GUI a animace. Důraz je kladen na design a originální estetické ztvárnění, dále na rozvoj kreativního myšlení a využití nových technologií. Výuka je zaměřena na rozvoj dovedností, získávání znalostí a zkušeností potřebných pro navrhování a vývoj počítačových her, projektů ve virtuální či rozšířené realitě. V různorodých zadáních studenti rozvíjí své schopnosti adaptace nových možností v rámci svých projektů. Šíře zadání nabízí prostor pro hledání vlastní cesty v rámci pravidel a zákonitostí herního designu, ale také pro experimenty s přesahem do volného umění. Cílem výuky je individuální rozvoj studenta ve vybraných oblastech (dovednostech) zaměření, jež identifikoval v průběhu bakalářského studia. Absolventi by měli působit jako svébytní, originální autoři v kreativním týmu herního studia.

Požadavky na přijetí

Pravidla pro přijímací řízení a podmínky pro přijetí ke studiu NMSP Multimédia/specializace Game Design stanoví směrnice děkana k veřejně vyhlášenému přijímacímu řízení, která je každoročně aktualizována a zveřejňována na úřední desce FMK - https://fmk.utb.cz/o-fakulte/uredni-deska/vnitrni-normy-a-vnitrni-predpisy/smernice-dekana/. Požadavky pro přijetí ke studiu jsou zde konkretizovány. Podmínkou přijetí ke studiu je předložení dokladu o absolvování bakalářského nebo magisterského studijního programu v daném nebo příbuzném studijním programu a úspěšné vykonání přijímací zkoušky.

Další informace o přijímacím řízení fakulty

Požadovaná zdravotní způsobilost

Ověření zdravotní způsobilosti uchazeče ke studiu uvedeného studijního programu/specializace se nepožaduje.

Profil absolventa

Absolvent NMSP Multimédia získá hlubší a širší dovednosti na úrovni soudobého poznání v oblasti obecných i specializačních disciplín, je schopen fundovaně teoretické znalosti aplikovat do praktických výstupů, ovládá tvůrčí nástroje, je schopen finanční rozvahy v kontextu s tvorbou díla. Předpokládá se u něj schopnost interpretace a prezentace díla či tvůrčího výkonu, umí verbálně i písemně vyjádřit kritický názor opírající se o odbornou zkušenost i historické souvislosti. Orientuje se v základních proudech tvorby a současných tendencí a umí je aplikovat. Vnímá environmentální vztahy. Uvědomuje si souvislosti estetického i filosofického charakteru tvůrčího počinu, využívá tyto souvislosti v praxi. Disponuje znalostmi anglického jazyka na úrovni B2+. Absolvent specializace Game Design dokáže využívat nejnovější technologie v oblasti multimédií, orientuje se v trendech game designu, má výtvarné dovednosti, schopnost storytelingu.

Předpoklad uplatnitelnosti

Absolvent NMSP Multimédia je vybaven znalostmi, dovednostmi i kompetencemi, které mu umožní nalézt uplatnění jako samostatný tvůrce v oblasti užitého umění, dále v multimediálních agenturách, v reklamních a propagačních odděleních obchodních a výrobních organizací, a to v oblasti užité grafiky, v oblasti designu obalů, či web designu a game designu. Je vybaven schopností spolupracovat v týmech a podílet se na procesech tvorby.

Studijní plány

Rok platnosti: 2024

Povinné předměty specializace GM

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
1ZSMultimediální prezentace 1Klasifikovaný zápočet2
1ZSAnimace 3Zápočet1
1ZSAteliér Game Design 7Zkouška4
1ZSPlenér GA 3Zápočet1
1ZSSoučasné tendence v game designu 1Zkouška3
1LSMultimediální prezentace 2Klasifikovaný zápočet2
1LSAnimace 4Zápočet1
1LSAteliér Game Design 8Zkouška4
1LSNarativní postupy v game designuKlasifikovaný zápočet2
1LSSoučasné tendence v game designu 2Zkouška3
2ZSZvuková stylizace v game designuZápočet1
2ZSAteliér Game Design 9Zkouška4
2ZSPlenér GA 4Zápočet1
2ZSSoučasné tendence v game designu 3Zkouška3
2LSAteliér Game Design 10Zkouška15

Společné povinné předměty MM

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
1ZSOdborná angličtina 1Klasifikovaný zápočet2
1ZSKlauzurní práce 7Klauzurní zkouška5
1ZSSoučasný světový design a multimédiaZkouška3
1ZSSoučasné tendence v umění 1Zkouška3
1ZSMyšlení o umění 1Zkouška3
1LSOdborná angličtina 2, výtvarný designZkouška2
1LSPrávo a praxe v kreativním průmyslu 1Zkouška3
1LSKlauzurní práce 8Klauzurní zkouška5
1LSSoučasný český design a multimédiaZkouška3
1LSSoučasné tendence v umění 2Zkouška3
1LSMyšlení o umění 2Zkouška3
2ZSPrávo a praxe v kreativním průmyslu 2Zkouška3
2ZSKlauzurní práce 9Klauzurní zkouška5
2ZSDějiny modernityZkouška3
2ZSSeminář k diplomové práciZápočet1
2LSDiplomová práceZkouška15

Společné povinně volitelné předměty MM

Student musí během magisterského studia absolvovat alespoň 6 povinně volitelných předmětů

RočníkSemestrNázevTyp ukončeníPoč. kreditů
1ZSMezioborové projekty 1Zápočet1
1ZSMultimédia 1Klasifikovaný zápočet2
1ZSMultimediální prezentace 1Klasifikovaný zápočet2
1ZSCorporate designKlasifikovaný zápočet2
1ZSKresebná praktika 7Klasifikovaný zápočet2
1ZSAteliérová stáž 1Zápočet1
1ZSFotografická praktika 1Klasifikovaný zápočet2
1ZSHist. techniky a restaur. fotograf. 1Klasifikovaný zápočet2
1ZSInterpretace uměleckého díla 1Zkouška3
1LSMezioborové projekty 2Zápočet1
1LSMultimédia 2Klasifikovaný zápočet2
1LSMultimediální prezentace 2Klasifikovaný zápočet2
1LSKresebná praktika 8Klasifikovaný zápočet2
1LSAteliérová stáž 2Zápočet1
1LSFotografická praktika 2Klasifikovaný zápočet2
1LSHist. techniky a restaur. fotograf. 1Klasifikovaný zápočet2
1LSInterpretace uměleckého díla 2Zkouška3
1LSSpolečnost a média 1Klasifikovaný zápočet2
2ZSMetodika výstavKlasifikovaný zápočet2
2ZSSpolečnost a média 2Klasifikovaný zápočet2
2ZSVizuální sociologieKlasifikovaný zápočet2