- Fakulta
- Fakulta multimediálních komunikací
- Program
- Multimédia | N0211A310022
- Název
- Game Design | nGM
- Forma
- Prezenční
- Typ
- Navazující
- Jazyk
- Čeština
- Udělovaný titul
- MgA.
- Počet přijímaných
- 25
Anotace
Studium NMSP Multimédia/specializace Game Design se zaměřuje na vše vizuální: 3D, 2D, Concept Art, level design, GUI a animace. Důraz je kladen na design a originální estetické ztvárnění, dále na rozvoj kreativního myšlení a využití nových technologií. Výuka je zaměřena na rozvoj dovedností, získávání znalostí a zkušeností potřebných pro navrhování a vývoj počítačových her, projektů ve virtuální či rozšířené realitě. V různorodých zadáních studenti rozvíjí své schopnosti adaptace nových možností v rámci svých projektů. Šíře zadání nabízí prostor pro hledání vlastní cesty v rámci pravidel a zákonitostí herního designu, ale také pro experimenty s přesahem do volného umění. Cílem výuky je individuální rozvoj studenta ve vybraných oblastech (dovednostech) zaměření, jež identifikoval v průběhu bakalářského studia. Absolventi by měli působit jako svébytní, originální autoři v kreativním týmu herního studia.
Požadavky na přijetí
Pravidla pro přijímací řízení a podmínky pro přijetí ke studiu NMSP Multimédia/specializace Game Design stanoví směrnice děkana k veřejně vyhlášenému přijímacímu řízení, která je každoročně aktualizována a zveřejňována na úřední desce FMK - https://fmk.utb.cz/o-fakulte/uredni-deska/vnitrni-normy-a-vnitrni-predpisy/smernice-dekana/. Požadavky pro přijetí ke studiu jsou zde konkretizovány. Podmínkou přijetí ke studiu je předložení dokladu o absolvování bakalářského nebo magisterského studijního programu v daném nebo příbuzném studijním programu a úspěšné vykonání přijímací zkoušky.
Další informace o přijímacím řízení fakulty
Požadovaná zdravotní způsobilost
Ověření zdravotní způsobilosti uchazeče ke studiu uvedeného studijního programu/specializace se nepožaduje.
Profil absolventa
Absolvent NMSP Multimédia získá hlubší a širší dovednosti na úrovni soudobého poznání v oblasti obecných i specializačních disciplín, je schopen fundovaně teoretické znalosti aplikovat do praktických výstupů, ovládá tvůrčí nástroje, je schopen finanční rozvahy v kontextu s tvorbou díla. Předpokládá se u něj schopnost interpretace a prezentace díla či tvůrčího výkonu, umí verbálně i písemně vyjádřit kritický názor opírající se o odbornou zkušenost i historické souvislosti. Orientuje se v základních proudech tvorby a současných tendencí a umí je aplikovat. Vnímá environmentální vztahy. Uvědomuje si souvislosti estetického i filosofického charakteru tvůrčího počinu, využívá tyto souvislosti v praxi. Disponuje znalostmi anglického jazyka na úrovni B2+. Absolvent specializace Game Design dokáže využívat nejnovější technologie v oblasti multimédií, orientuje se v trendech game designu, má výtvarné dovednosti, schopnost storytelingu.
Předpoklad uplatnitelnosti
Absolvent NMSP Multimédia je vybaven znalostmi, dovednostmi i kompetencemi, které mu umožní nalézt uplatnění jako samostatný tvůrce v oblasti užitého umění, dále v multimediálních agenturách, v reklamních a propagačních odděleních obchodních a výrobních organizací, a to v oblasti užité grafiky, v oblasti designu obalů, či web designu a game designu. Je vybaven schopností spolupracovat v týmech a podílet se na procesech tvorby.
Studijní plány
Rok platnosti: 2024Povinné předměty specializace GM
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Multimediální prezentace 1 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | ZS | Animace 3 | Zápočet | 1 |
1 | ZS | Ateliér Game Design 7 | Zkouška | 4 |
1 | ZS | Plenér GA 3 | Zápočet | 1 |
1 | ZS | Současné tendence v game designu 1 | Zkouška | 3 |
1 | LS | Multimediální prezentace 2 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | LS | Animace 4 | Zápočet | 1 |
1 | LS | Ateliér Game Design 8 | Zkouška | 4 |
1 | LS | Narativní postupy v game designu | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | LS | Současné tendence v game designu 2 | Zkouška | 3 |
2 | ZS | Zvuková stylizace v game designu | Zápočet | 1 |
2 | ZS | Ateliér Game Design 9 | Zkouška | 4 |
2 | ZS | Plenér GA 4 | Zápočet | 1 |
2 | ZS | Současné tendence v game designu 3 | Zkouška | 3 |
2 | LS | Ateliér Game Design 10 | Zkouška | 15 |
Společné povinné předměty MM
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Odborná angličtina 1 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | ZS | Klauzurní práce 7 | Klauzurní zkouška | 5 |
1 | ZS | Současný světový design a multimédia | Zkouška | 3 |
1 | ZS | Současné tendence v umění 1 | Zkouška | 3 |
1 | ZS | Myšlení o umění 1 | Zkouška | 3 |
1 | LS | Odborná angličtina 2, výtvarný design | Zkouška | 2 |
1 | LS | Právo a praxe v kreativním průmyslu 1 | Zkouška | 3 |
1 | LS | Klauzurní práce 8 | Klauzurní zkouška | 5 |
1 | LS | Současný český design a multimédia | Zkouška | 3 |
1 | LS | Současné tendence v umění 2 | Zkouška | 3 |
1 | LS | Myšlení o umění 2 | Zkouška | 3 |
2 | ZS | Právo a praxe v kreativním průmyslu 2 | Zkouška | 3 |
2 | ZS | Klauzurní práce 9 | Klauzurní zkouška | 5 |
2 | ZS | Dějiny modernity | Zkouška | 3 |
2 | ZS | Seminář k diplomové práci | Zápočet | 1 |
2 | LS | Diplomová práce | Zkouška | 15 |
Společné povinně volitelné předměty MM
Student musí během magisterského studia absolvovat alespoň 6 povinně volitelných předmětů
Ročník | Semestr | Název | Typ ukončení | Poč. kreditů |
---|---|---|---|---|
1 | ZS | Mezioborové projekty 1 | Zápočet | 1 |
1 | ZS | Multimédia 1 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | ZS | Multimediální prezentace 1 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | ZS | Corporate design | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | ZS | Kresebná praktika 7 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | ZS | Ateliérová stáž 1 | Zápočet | 1 |
1 | ZS | Fotografická praktika 1 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | ZS | Hist. techniky a restaur. fotograf. 1 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | ZS | Interpretace uměleckého díla 1 | Zkouška | 3 |
1 | LS | Mezioborové projekty 2 | Zápočet | 1 |
1 | LS | Multimédia 2 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | LS | Multimediální prezentace 2 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | LS | Kresebná praktika 8 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | LS | Ateliérová stáž 2 | Zápočet | 1 |
1 | LS | Fotografická praktika 2 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | LS | Hist. techniky a restaur. fotograf. 1 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
1 | LS | Interpretace uměleckého díla 2 | Zkouška | 3 |
1 | LS | Společnost a média 1 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
2 | ZS | Metodika výstav | Klasifikovaný zápočet | 2 |
2 | ZS | Společnost a média 2 | Klasifikovaný zápočet | 2 |
2 | ZS | Vizuální sociologie | Klasifikovaný zápočet | 2 |