- Fakulta
- Fakulta managementu a ekonomiky
- Název
- Management a marketing | N0413A050031
- Forma
- Prezenční
- Typ
- Navazující
- Udělovaný titul
- Ing.
Vzdělávací cíle
Hlavním cílem studia ve studijním programu Management a marketing je připravit studující jak A) pro jejich působení v praxi v soukromé, veřejné i neziskové sféře na pozicích středního a vyššího managementu, se schopností samostatného a komplexního rozhodování při uplatnění systematického a tvůrčího přístupu k řešení problémů na základě znalosti a aplikace vybraných teoretických konceptů, postupů a metod s následnou volbou odpovídajícího způsobu přizpůsobení se systémovým změnám i globálním trendům a odolnosti vůči vnějším i vnitřním rizikům, tak B) pro následné doktorské studium v daném oboru nebo jemu příbuzných. Cílem studia je získání odborných znalostí, dovedností a obecných způsobilostí v oblastech managementu a marketingu včetně jejich specifik, které absolventům umožní orientovat se v odborných problémech zaměřených na oblasti managementu, marketingu, design managementu a managementu veřejné správy. Mezi další cíle studia se řadí také získání nezbytných odborných dovedností, které umožní získané poznatky samostatným, tvůrčím a etickým způsobem uplatňovat v odborné praxi, směřujících k vlastnímu získání nových informací a jejich reflexe vedoucích k rozvoji nových přístupů a metod řízení a marketingu. V neposlední řadě je také cílem studijního programu získání nezbytných obecných způsobilostí, které absolventům umožní zastávat funkce v manažerských a řídících pozicích ve vazbě na uplatnění jejich jazykových znalostí pro působení v mezinárodním globalizujícím se prostředí, při zohlednění potřeby vlastního rozvoje a vzdělávání, koordinace činností, týmové spolupráce a uvědomění si odpovědnosti za svá rozhodnutí nejen vůči organizaci ale i společnosti. V neposlední řadě také pochopení obecných souvislostí mezi studovanými disciplínami a osvojení si schopnosti vhodně využít a dále rozvíjet získané znalosti, dovednosti a způsobilosti ve svém profesním životě.
Návaznost na další studijní programy
Na magisterský studijní program Management a marketing navazuje doktorský studijní program Ekonomika a management, případně doktorský studijní program Finance.
Profil absolventa
Magisterský studijní program Management a marketing propojuje se svými specializacemi oblast marketingu, design managementu a managementu veřejné správy a regionálního rozvoje. Absolvent je schopen řešit problematiku z oblasti manažerských a marketingových záležitostí podnikových i veřejnosprávních jednotek, a to včetně jejich základních finančních. Absolvent MSP je tímto způsobilý pro praktické uplatnění na středních a vyšších manažerských a ekonomických postech jak v podnikové sféře, tak veřejné správě, a to např. na pozicích marketingový manažer, marketingový analytik, projektový manažer. Absolvent je rovněž připraven i ke studiu v doktorském studijním programu.
Předpoklad uplatnitelnosti
Absolvent bude prostřednictvím získaných soft skills a hard skills kompetentní pro praktické uplatnění na středních a vyšších manažerských a ekonomických funkcích v tuzemských i mezinárodních průmyslových podnicích, obchodních nebo finančních společnostech i organizacích veřejné a státní správy či neziskových organizací. Dále bude schopný se rychle, efektivně a komplexně orientovat a následně adaptovat na měnící se globální či lokální konkurenční prostředí. V neposlední řadě bude způsobilý identifikovat objevující se rozmanité výzvy či příležitosti, aktivně a pružně na ně reagovat a komunikovat v mateřském i cizím jazyce.
Specializace/obory programu
Zk. | Specializace / Obor | Počet kreditů | Délka studia |
---|---|---|---|
MM-MM | Marketing management M19005 | 120 | |
MM-DM | Design management M19006 | 120 | |
MM-MVSRR | Management veřejné správy a regionálního rozvoje M19007 | 120 |